قیام امام حسین برای اصلاح جامعه بود

رییس مرکز فقهی جوادالائمه مطرح کرد:
قیام امام حسین برای اصلاح جامعه بود
حجت الاسلام تقوی با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر و نثار خون امام در راه قرآن و اسلام، همه در راه خدمت و اصلاح جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی امروز در گفت و گو با رادیو خراسان در ادامه مباحث نگاه به سیره امام حسین(ع) و اصحاب ایشان کفت: تمام تلاش امام حسین(ع ) اصلاح جامعه اسلامی بود.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، قیام و حرکت ایشان، نثار خون امام در راه قرآن و اسلام، همه در راه خدمت و اصلاح جامعه اسلامی بود.
رئیس مرکز فقهی جوادالائمه افزود: امام صادق(ع) درحال طواف خانه کعبه بودند که یکی از دوستانشان را دیدند و به مصاحبت و همراهی در با دوستشان در ادامه طواف پرداختند که فردی به دوست امام اشاره کرد، امام دلیل این اشاره را خواستند که او پاسخ داد به او قول مقداری قرض الحسنه داده ام، امام دست از مصاحبت و همراهی با او برداشت و فرمودند: انجام کار مومنین در صدر همه امورات است و لذا کار برادر مومنت را به تاخیر نینداز.
عضو اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت: امام حسین(ع) هم برای اصلاح امور مردم کوفه راهی این سفر شدند، هرچند این سفر پایان خوبی نداشت اما امروز این سفر و قیام نتیجه خوبی را بهمراه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: امروز ار فداکاری، ایثار، محبت در خانه، برادری ، برابری و خدمت رسانی در جامعه می بینیم؛ همه به برکت خون اباعبدالله الحسین(ع) و این قیام است.
حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: امام حسین(ع) طوری عمل کرد که در نماز، طاعت و عبادتشان حتی یزید اعتراف کرد و گفت: من ندیدم کسی در طاعت و عبادت، خدمت به مردم فراتر از مردم عمل کرده باشد؛ چرا امام حسین(ع) را کشتید.
وی ادامه داد: این توبه یزید، توبه دروغین بود، بزرگترین فضیلت انسان این است که دشمن او به خوبی و فضیلت اخلاقی اش اعتراف کند؛ همه بعد از واقعه کربلا فهمیدند امام حسین(ع) بر حق و یزید باطل و ناحق بوده است.
رئیس مرکز فقهی جوادالائمه ابراز داشت: امروز برای پاسخگویی این سیره و محبتی که امام و یارانشان به جامعه داشتند، باید بدانیم نفس کشیدنمان به برکت خون ائمه در واقعه کربلاست، بایدبه سیره ایشان عمل کنیم، به زیارت اربعین برویم و یا خدمت رسان زائران اربعین حسینی باشیم.
حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: در پایان ماه صفر میزبانی از میهمانان علی ابن موسی الرضا قطعا رضایت امام حسین(ع) را خواهیم داشت؛ آنچه امام زمان امروز ار ما می خواهد توجه ما به سیره و منش امام و یارانشان و همچنین نشر این سیره در بین جهانیان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =