مراسم رونمایی از کتاب «طبیبانه» حجت الاسلام نظافت یزدی عضو اتاق تبلیغ خراسان

 

مراسم رونمایی از کتاب «طبیبانه» به نویسندگی حجت الاسلام محمدجواد نظافت یزدی، عضو اتاق تبلغ خراسان برگزار شد.

 

مراسم رونمایی از کتاب «طبیبانه«به نویسندگی حجت الاسلام محمدجواد نظافت یزدی، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) و معاون پژوهشی اسبق حوزه علمیه خراسان، شامگاه یکشنبه با حضور شخصیت های فرهنگی، حوزوی و اساتید عرصه تعلیم و تربیت در محل دفتر تبلیغات اسلامی مشهد مقدس برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام سید محمدعلی حسینی زهانی؛ مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سرگرد محمد حسین زاده؛ معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، حجت الاسلام حسینعلی اخلاقی امیری؛ عضو سابق شورای شهر و عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در مشهد، حسین سعیدی؛ مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی و تنی چند از اساتید تربیتی حوزه علمیه و دانشگاه فردوسی برگزار شد، حجت الاسلام نظافت به معرفی کتاب خود پرداخت.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: مخاطب کتاب «طبیبانه» تمامی انسان های دردمند در حوزه تعلیم و تربیت هستند که از روی دغدغه مندی به دنبال ایفای رسالت خود در این عرصه هستند و پیام عنوان کتاب این است که ما در این حوزه بدهکار هستیم و نمی توانیم خود را طلبکار قلمداد کنیم.

در بخش دیگری از این نشست فرهنگی، حجت الاسلام حسینی زهانی، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات نویسنده و مجموعه دست اندرکاران تهیه این اثر ارزشمند تربیتی، گفت: امروز بشر با بحران های زیادی مانند بحران معرفتی، اخلاقی و روانی روبروست و انتظار از تعلیم و تربیت اسلامی این است که با روشنگری، انسان ها را از این بحران ها عبور دهد.

وی ضمن نگران کننده توصیف کردن آمارهای مرتبط با وضعیت اسف بار اخلاقی در جوامع بشری، سبک زندگی اسلامی را راه نجات بخش انسان از این شرایط دانست و تصریح کرد: آمارهایی که امروز به دست می رسد، واقعا خواب را بر انسان حرام می کند. چه اتفاقی افتاده که چندین هزار نفر باید در شهری مانند مشهد مقدس در زندان باشند؟

محمد حسین زاده، معاون فرهنکی سچاه امام رضا(ع) سخنران دیگر این نشست بود که طی سخنانی کوتاه به تبیین نقاط قوت کتاب «طبیبانه» و تأثیرگذاری آن بر فضای تربیتی کشور پرداخت و اظهار کرد: نویسنده این کتاب کسی است که در میدان های مختلف بصیرتی فعالیت داشته و پرداختن شخصیت هایی مانند ایشان به عرصه تعلیم و تربیت از سکولاریزه شدن تعالیم این عرصه جلوگیری می کند.

وی افزود: کتاب «طبیبانه» در زمره کتبی قرار دارد که به دنبال نسخه نویسی برای درمان دردهای اجتماعی است که از سوی یک مربی دلسوز به رشته تحریر در آمده و امیدوارم مطالعه این کتاب توسط مربیان، بتواند تحولی در این عرصه ایجاد کند.

حجت الاسلام اخلاقی امیری، عضو سابق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مسأله تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی، گفت: با وجود تأکیدات قرآنی و روایی، امروز در جامعه ما نه حوزه های علمیه، نه سایر مراکز علمی، آن طور که باید و شاید به حوزه تربیت توجه کافی نداشته اند.

در پایان این نشست، اساتید و مسؤولان حاضر در جلسه همراه با حجت الاسلام نظافت یزدی از کتاب «طبیبانه» رونمایی کردند.

گفتنی است کتاب «طبیبانه» در ۲۲۵ صفحه به همت معاونت پژوهش مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) از سوی انتشارات امام مهربان پیرامون موضوع «اخلاق اسلامی» در ۳ هزار نسخه به چاپ رسیده و قیمت آن ۱۲ هزار تومن تعیین شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5