آیت الله علوی گرگانی: مباحث علمی در حوزه تقویت شود | طلاب قدر دوران تحصیل در حوزه را بدانند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که مباحث علمی باید در حوزه تقویت شود، طلاب را به استفاده درست از وقت و سرمایه عمر توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه رسالت با بیان این که آیات قرآن برای انسان درس های زیادی دارد، اظهار داشت: در برخی آیات، مطالبی بیان شده که حجت را بر انسان تمام کرده است همچنانکه در قرآن می خوانیم«و لله الحجه البالغه» یعنی آن چه می بایست به بندگان برسد توسط انبیای الهی رسیده است.

وی اظهار داشت: هرچه انسان بیشتر به دستورات الهی عمل کند و بیشتر بتواند از این خرمن ولایت بیشتر خوشه بچیند، خود را به سعادت نزدیک تر کرده است به ویژه افرادی که در سنین جوانی هستند اگر بتوانند خود را در مسیر خدا قرار بدهند از اجر و ثواب بیشتری بهره مند خواهند شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به گذر عمر و سن جوانی عنوان کرد: برخی صفات بد در برخی موارد حُسن پیدا می کند، مثل این که بخل صفت بدی است ولی برای عُمر خوب است، یعنی انسان برای سن و عمر خود بخیل باشد و نگذارد که به بطالت بگذرد، مثل این که نباید یک طلبه ساعت ها پای تلویزیون بنشیند چون وظیفه طلبه چیز دیگری است.

وی با اشاره به این که در دوران کنونی آفات زیادی شده است، خاطرنشان کرد: طلاب باید تمام اهتمام خود را برای تحصیل قرار دهند، علمای ما در گذشته بسیار به وقت خود اهمیت می دادند و زحمت زیادی کشیدند که امروز اسم آنها با عظمت برده می شود؛ شما زندگی شیخ بهایی ها را بخوانید تا متوجه شوید که شیوه درس خواندن چگونه است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: باید به فکر آینده حوزه بود تا در آینده نیز مانند علما، بزرگان و مراجعی در حوزه باشند، نباید در مجالس علمی حوزه، بحث های بی خاصیت سیاسی مطرح شود، آن چه برای انسان می ماند همین مسائل علمی است که همیشه تازه است.

وی یاد آور شد: سعی کنید بار علمی خود را بیافزایید و در اوامر و نواهی خدا نیز کوتاهی نکنید، از امام معصوم سؤال شد که تقوا چیست حضرت فرمود «تقوا عبارت از انجام واجبات و ترک محرمات است»، این دو مثل دو بال به شما کمک می کند و انسان می تواند با این دو بال در مسیر رشد پرواز کند، چراکه در قرآن کریم می خوانیم: «عاقبت نیک مخصوص متقین است».






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =