جامعه شیعی اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا ادا کنند

حضرت آیت الله وحید با بیان این که ایام فاطمیه قابل وصف نیست، از همه روحانیت، شیعیان و هیأت ها خواست اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا(س) ادا کنند.حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز ۲۶ دی ماه در پایان جلسه پرسش و پاسخ، با اشاره به ایام شهادت حضرت صدیقه فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت:ایام فاطمیه قابل وصف و بیان نیست. او کسی است که خداوند در شأنش خطابی دارد که عقل در این بیان مبهوت است، آن‌جا که فرمود: “هم فاطمه وأبوها وبعلها وبنوها”. در این بیان معرّف خاتم النبیین(ص) و قطب پنج تن آل عبا، یعنی کسانی که همه پیامبران و اولیای الهی به آن‌ها متوسل می‌شدند، او شده است.

متن سخنان حضرت آیت الله وحید خراسانی به مناسبت ایام فاطمیه ۱۴۴۰قمری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فاطمیّه، لا تدرک ولا توصف! اگر کسی فهم داشته باشد این مطلب کافی است و در آن عقل مبهوت است:”هم فاطمه وأبوها وبعلها وبنوها”.

کسی که وجودش معرّف خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله) است، قطب خمسه ای است که تمام انبیا و اوصیا به آن خمسه متوسل‌اند. این بیان خدا عقل را مبهوت می کند: “هم فاطمه وأبوها وبعلها وبنوها”.

 ان شاء الله ایام فاطمیه، این روز را جامعه شیعه گرامی بدارند.

نتیجه این است: میزان، کتاب است و سنت. اما نص کتاب: “قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَى”. آن‌چه مورد اتفاق فریقین است: ” أقرب الخلق إلیّ فاطمه”. لذا روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) روز رحلت خاتم (صلی الله علیه وآله) است.

این قضیه وظیفه همه روحانیت و شیعه و هیئات است که اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ادا کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 13