اساتید، محور تحول در حوزه هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: با توجه به این که اساتید، انتقال‌دهنده‌ مطالب به طلاب هستند بنابراین محور تحول در حوزه‌، استاد شناخته می‌شود.

آیت ‌الله سید مصباح عاملی در جلسه‌ شورای معاونین، گفت: محور تحول در حوزه را اساتید رقم می‌زنند ازاین‌رو، توانمندسازی اساتید جدید باید در اولویت فعالیت‌ها باشد.


مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: برای اینکه حوزه‌ای مهذب و متخلّق به اخلاق اسلامی داشته باشیم، قبل از شاگرد، استاد باید در وادی اخلاق، معنویت و سیاست به معنای اسلامی وارد شده باشد و حوزه را متحول کند.


آیت‌الله عاملی بابیان اینکه کار استاد انتقال مطلب است و باید خود، محتوای مناسبی برای انتقال داشته باشد، ابراز کرد: تحول قبل از هر چیز در استاد باید به وجود بیاید، لذا کار تهذیبی، اخلاقی و معنوی برای اساتید جدید بسیار مهم است.



عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه اساتید، اولویت هر حرکت و برنامه‌ریزی تحولی در حوزه اعم از آموزشی، پژوهشی و … باید باشند، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی به‌صورت مجازی با بهره ‌‌‌‌‌‌‌مندی از ظرفیت فضلا و اساتید معظم این حوزه برای توانمندسازی اساتید جدید در عرصه‌های مختلف، لازم است.

آیت‌الله عاملی مطرح کرد: با توجه به اینکه اساتید جدید برای تدریس مورد ارزشیابی علمی قرار می‌گیرند، قبل از ارتباط با طلاب نیز باید، رویکردهای اخلاقی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی، سیاسی و … آنان، بررسی شود.


مدیر حوزه علمیه خراسان، در پایان تصریح کرد: وقتی اعتقاد، تخلّق به آداب اسلامی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی در استاد وجود داشته باشد و در جهت اهداف حوزه و در راستای سیاست‌های کلان آن پیش رویم، می‌توان رشد عرصه‌های فرهنگی را در حوزه و به‌واسطه‌ی آن در جامعه، شاهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17