امام جمعه چناران: امروز همه آحاد ملت ایران می‌‏دانند آمریکا غیرقابل اعتماد است

خبرگزاری فارس: امروز همه آحاد ملت ایران می‌‏دانند آمریکا غیرقابل اعتماد است

امام جمعه چناران گفت: امروزه همه آحاد ملت ایران می‌‏دانند آمریکا غیرقابل اعتماد است و اعمال تحریم‌‏هاى بیشتر علیه جمهورى اسلامى ایران، برخلاف توافقنامه ژنو، قطعاً اعتمادسوز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: روشنى فرمایشات مقام معظم رهبرى مبنى بر این‏که غرب قابل اعتماد نیست، با وضع تحریم‏هاى جدید علیه ملت ایران براى مردم جهان آشکار شد و جاى هیچ شبهه‌ای را باقى نگذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی افزود: در این بخش کسانی ‏که کمترین اطلاعات سیاسى را داشته باشند، موضوع قابل استناد نبودن ادعاهاى غرب را درک می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی ادامه داد: وضع تحریم‏هاى جدید بعد از توافق، نقطه سیاهى در کارنامه دولت آمریکا است و در این بخش صداقت جمهورى اسلامى ایران براى تمام مردم جهان مشخص شد و مقاومت مردم ایران در فعالیت‏هاى صلح‌آمیز هسته‏‌اى ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی بیان داشت: امیدواریم آمریکایی‌ها تا دیر نشده عاقلانه حرکت کنند و از این فرصتى که جمهورى اسلامى براى آن‏ها ایجاد کرده، استفاده کنند.

امام جمعه چناران گفت: آمریکا از زمانی که به‏ عنوان یک قدرت سیاسى مطرح شد، نسبت به هم‌‏پیمانانش عهدشکنى می‌کند، چه برسد به کشورهایى که استکبارستیز بوده و این کشور روحیه استکبارستیزى آن کشورها را قبول ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی افزود: آمریکایی‌‏ها حرف‏هاى متناقضى از این توافق می‌‏زنند که نشان‏ دهنده سردرگمى دولت آمریکا در رابطه با حل موضوع پرونده هسته‏‌اى ایران است و آمریکا با فشار لابى صهیونیست‏ها و از طرفى فشار جامعه جهانى و از سویى نیز عدم پذیرش اقتدار نظام جمهورى اسلامى دچار سردرگمى شده و در شرایط سیاسى مناسبى به ‏سر نمی‌برد.

امام جمعه چناران با اشاره به اربعین حسینی گفت: اربعین یک واژه نیست؛ کتابی قطور و پرماجرا است؛ کتابی که گذر زمان و حادثه‌های زمین، هرگز نمی‌تواند نوشته‌های آن را محو کند و البته کهنگی در آن راه ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی افزود: اربعین، نشانه‌ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‌های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است و اربعین، صدای عدالت و صداقت و شاخه‌های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اربعین، جویبار همیشه جاری و سرخ تاریخ، و جوشش چشمه‌های خون خداوند از چهار سوی عالَم و روز پیروزی خون بر شمشیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی گفت: اربعین دارای محتوایی آموزنده و درس‌های زیادی برای بشریت و یادآور خاطره‌ای حیات‌بخش و با قداست است که برای همیشه تاریخ و تا ابد زنده بماند و همه ساله، مراسم بزرگداشت این خاطره به یادماندنی و فراموش نشدنی با عزت و احترام و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

امام جمعه چناران بیان داشت: اربعین درس ایستادگی، مقاومت، پایداری، دشمن شناسی، استکبارستیزی و اقدام به موقع را به مسلمانان جهان می‌آموزد و باید روحیه ظلم‌ستیزی به عنوان یک درس آموزنده از مکتب عاشورا و اربعین به نسل‌های آینده به ویژه جوانان منتقل شود و همچنان زنده و پویا، گرم و گیرا حفظ شود تا زمینه قیام بزرگ، جهانی و عدل گستر مهدی موعود(عج) فراهم آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی با اشاره به پرتاب دومین موجود زنده (کاوشگر پیشگام) به فضا از سوی دانشمندان ایرانی گفت: در سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته در عرصه‌های مختلف، انحصار کشورهای غربی را بشکند و اهمیت این انحصارشکنی زمانی دو چندان می‌شود که بدانیم استکبار از راه‌های مختلف اعم از تهدید، تحریم، ترور و جوسازی و تبلیغات منفی در تلاش بوده تا مانع پیشرفت ایران شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی بیان داشت: تحریم‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت فزاینده علیه ایران به کار گرفته شد، باعث گردید تا پتانسیل‌های زیادی در زمینه های مختلف علمی، شناسایی و شکوفا شود.

امام جمعه چناران ادامه داد: پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف نه تنها قدرت ایران را در پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت به صورت مستقل به دنیا ثابت کرد بلکه انحصار این دانش‌ها به چند کشور معدود را در هم شکست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 3