جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست

استاد الازهر مصر با تأکید بر الگوگیری کشورهای اسلامی از جمهوری اسلامی ایران، گفت: بنده باید به تمامی ملت‌های اسلامی به ویژه کشورهای عربی اعلام کنم که ایران هیچ‌گونه تهدیدی برای شما نیست.

 تاج الدین الهلالی، مفتی سابق استرالیا، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به میلاد عقیله بنی هاشم، عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) را هدف و آیین خود دانست،‌ گفت: شب و روزهای ما با عشق به ائمه اطهار(ع) سپری می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌دانم به شما شیعیان به سبب شهادت حضرت زهرا(س)‌ تسلیت بگویم یا به سبب میلاد دخت گرامی ایشان حضرت زینب(س) تبریک بگویم، اگر شما در جمهوری اسلامی ایران یک روز را برای میلاد حضرت زینب(س) به جشن و شادی می‌پردازید، ما در مصر هفت روز را به جشن و سرور می‌پردازیم.

استاد الازهر مصر با بیان این‌‌که براساس تحقیقات، بنده متوجه شدم که حضرت زینب(س) در اوایل شعبان سال ۶۱ هجری قمری به مصر مهاجرت کردند، اظهار داشت: این مهاجرت پس از ماجرای تلخ کربلا اتفاق افتاده است.

وی افزود: همان‌گونه که مدینه به برکت وجود رسول‌الله(ص) خوشبو شده است، سرزمین مصر نیز معطر به بوی حضرت زینب(س) است.

الهلالی با تأکید بر این‌که آل پیامبر(ص) و ملت‌های مستضعف مشکلات فراوانی را تحمل کردند، بیان داشت: دورانی از زورگویان و ظالمان همانند آمریکا پیروی می‌کردیم تا این‌که خدا برکت‌اش را بر ملت‌ها نازل کرد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال انقلاب اسلامی ایران را به عنوان بهترین هدیه برای ملت‌ها نازل کرد و به سبب این انقلاب صدای قرآن و پیام نبی‌اکرم(ص) در میان ملت‌ها طنین انداز و بلند شد.

مفتی سابق استرالیا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: تابش انقلاب اسلامی سبب شد تا این سرزمین اسلامی با اسلام همراه با ولایت فقیه در برابر ولایت نادان، جاهلان و سخیفان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ای مردم از علمای خود و علمای فقیهان در برابر پیروی از علما نادان،‌ جاهلان و سخفیان پیروی کنید که این پیروی به برکت امام راحل محقق شده است.

استاد الازهر، شعار «نه شرقی نه غربی» را محور اساسی قیام ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران همراه با قرآن و پیام محمد رسول‌الله(ص) رخ داد.

وی یادآور شد: این ملت وحدت جهان اسلامی را وظیفه سنگین خود می‌دانست، این دولت که بر پایه ارزش‌ها تشکیل شده است با مسائل سیاسی،‌ نظامی، اقتصادی، انرژی هسته‌ای، انرژی هسته‌ای و انرژی هسته‌ای پیام خود را به جهانیان معرفی کرد.

الهلالی با تأکید بر الگوگیری کشورهای اسلامی از جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بنده باید به تمامی ملت‌های اسلامی به ویژه کشورهای عربی اعلام کنم که ایران هیچ‌گونه تهدیدی برای شما نیست.

وی افزود: برخلاف شایعات که می‌گویند جمهوری اسلامی در پی گسترش تشیع یا تشیع صفوی است، این کشور اسلامی کشور قرآن و محمدی است، جمهوری اسلامی ایران، ایران شما و برای شما است، پس به گرد او جمع شده و از تفرقه بپرهیزید.

استاد الازهر مصر با بیان این‌‌که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ربانی و متکی بر محورهای اسلامی است، اظهار داشت: آن چیزی که امروز جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد به سبب تکلیف آسمانی و الهی که بر او نهادینه شده است.

وی تأکید کرد: به تمام علمای اهل سنت و علما پیروان مذهب جعفری اعلام می‌کنم به آیات سوره محمد توجه کرده و در آن تدبر و تفکر کنند، نبی‌اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «علم اگر در ثریا باشد پیروان سلمان به آن دست می‌یابند».

مفتی سابق استرالیا در پایان سخنان خود، بیان داشت: اگر امت اسلامی از وحدت، مسأله فلسطین، مقاومت اسلامی، قرآن و عترت روی گردانند، خدا امت و قوم دیگر را جایگزین آن‌‌ها می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11