مساجد با پرداختن به مباحث تربیتی هدایتگر خانواده ها باشند

مسجد و کانون ها
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر لزوم تبیین مباحث تربیتی در خانواده، مدرسه و مسجد، گفت: اگر اندیشه یک خانواده از مسجد گرفته نشود، خانواده از مسیر صحیح خود منحرف خواهد شد.

آیین افتتاحیه هفتمین دوره اندیشه‌های آسمانی ویژه بانوان مدیر و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظهر امروز ۲۳ شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.


محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد مساجد کشور در این مراسم با تأکید بر  لزوم تبیین مباحث تربیتی در خانواده، مدرسه و مسجد، گفت: اگر اندیشه یک خانواده از مسجد گرفته نشود، مسیر خانواده هدایت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی در این مراسم با بیان این که دین مبین اسلام بهترین راهبردها را برای زندگی انسان ارائه داده است، اظهار کرد: اگر انسان‌ها با توجه به دستورات منابع دینی در دنیا زندگی کنند به کمال واقعی معنوی می‌رسند.

وی با اشاره به این که فعالان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به مسأله تربیت داشته باشند، تصریح کرد: امروز دشمن با ترفند‌های گوناگون وارد خانه های مردم شده است و اذهان جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است.

این مدرس حوزه خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: شما باید با بهره‌گیری از ظرفیت های مسجد در راستای تربیت انسان های متدین و انقلابی تلاش کنید و ارزش های دینی را در بین جوانان و نوجوانان نهادینه کنید.

بنابر این گزارش؛ هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس با سابقه فعالیت پنج ساله و فعالین فرهنگی روستایی از هفتم تا ۲۹ شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی برگزار می شود.

سرفصل های های این کارگاه های آموزشی شامل انقلابی بودن، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی و اسلام های متضاد با آن، فرهنگ و کار فرهنگی، دغدغه های فرهنگی، آرایش فرهنگی، جبهه فرهنگی، توقع از جبهه فرهنگی، تشکیلات انقلابی، معنای تشکیلات، ویژگی های یک تشکیلات کارآمد، راز ماندگاری تشکیلات، تشکیلات انقلابی است.

وی با بیان این که ستاد عالی کانون مساجد برای ابلاغ سیاست‌ها و برنامه‌ها و ابلاغ برنامه‌های سال، چند سالی است که از لحاظ مدل و محتوا تغییر کرده است، تصریح کرد: چیدمان برنامه‌ها بر اساس یک مانور فرهنگی است که افراد بعد از آشنایی با این مانور فرهنگی وارد جنگ نرم می‌شوند.
جعفری به اهداف کانون‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: عمران معنوی مساجد یکی از اهداف کانون است و کانون‌ها وظیفه عمران معنوی مساجد را به عهده دارند.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18