جهل و عدم شناخت دشمن ریشه افراط و تکفیر است/ برخی تحمل اتحاد مسلمانان را ندارند

مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید با بیان این‏که برخی از افراطی‎ها تکفیری نیستند، ابراز داشت: اینها به سمت تکفیر نمی‎روند اما بسیار تندرو و مخالف وحدت هستند و اتحاد مسلمانان را نمی‏توانند تحمل کنند.


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جریان افراطی‏گری که در اهل تسنن و تشیع وجود دارد، گفت: افراط و تکفیر نسبت به هم خیلی نزدیک هستند اما افراط عام است و تکفیر جزیی از افراط است.

مولوی عبدالحمید با بیان این‏که برخی از افراطیها تکفیری نیستند، ابراز داشت: بسیاری از افراطی‏ها به سمت تکفیر نمیروند اما بسیار تندرو و مخالف وحدت هستند و اتحاد مسلمانان را نمی‏توانند تحمل کنند.

عضو مجمع فقهی مکه مکرمه با اشاره به این‏که افراطی‏ها و تکفیریها در مسیر اعتدال اسلامی نیستند، اظهار داشت: گروههای افراطی و تکفیری برداشتهای غلطی از اسلام دارند و آن را اشتباه تفسیر میکنند، به همین دلیل منحرف هستند.

مدیر مدرسه علوم دینی دارالعلوم زاهدان به هفته اتحاد و وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و عنوان داشت: وحدت مسأله‏ای است که همه انسان‏های معتدل دنیا آن را قبول دارند و میپذیرند؛ نه تنها در اسلام بلکه در همه ادیان وحدت ریشهای عمیق و درست دارد.

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در ادامه با بیان این‏که ما باید به خاطر حفظ منافع اسلام با یکدیگر متحد شویم، ابراز داشت: عقل سلیم تقاضا میکند که برای حفظ منافع اسلام و حتی منافع خویش وحدت داشته باشیم.

وی به پیشینه افراطی‏گری در بین مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: افراطی‏گری نشانه جهل و نادانی است چرا که می‏بینیم علمای اسلام کمتر دچار افراطیگری شدهاند و دلیل دیگر نیز تحریک دشمنان اسلام است؛ پیشینه افراطی‏گری به عدم علم و عدم شناخت دشمن بر می‏گردد.

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در پایان با اشاره به نقش کشورهای استکباری در افراطی‏گری مسلمانان، تصریح کرد: امید کشورهای غربی برای اختلاف افکنی و منحرف کردن مسلمانان به سوی افراطیون است و هدف این کشورها از رواج افراطی‏گری در بین مسلمانان این است که آنها را در مقابل هم قرار دهند تا همدیگر را از بین برند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 17