اگر صد برجام دیگر امضا می‌شد بدون رشادت مدافعان حرم داعش وسط این مملکت بود/حرام را به اسم نشاط‌بخشی نسل جوان به میدان فرهنگی این مملکت می‌آورند

خبرگزاری فارس: اگر صد برجام دیگر امضا می‌شد بدون رشادت مدافعان حرم داعش وسط این مملکت بود/حرام را به اسم نشاط‌بخشی نسل جوان به میدان فرهنگی این مملکت می‌آورند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر صد برجام دیگر امضا می‌شد اما این مدافعان حرم نبودند، امروز داعش وسط این مملکت بود و آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌‎الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند ذات مقدس و عالی‌ای است که در همه جا هست و این ما هستیم که گاهی از محضر پروردگار فاصله می‌گیریم و در این شرایط، نیاز داریم تا با یاد کردن نامی از خداوند همچون به یاد آوردن یک «یا الله» دوباره ارتباط خود را برقرار کنیم.

وی ادامه داد: گاهی یک کلمه «یا الله» هم خود فرد و هم کسانی که این ذکر را می‌شنوند متحول می‌کند، اگر خداوند از دل و ذهن انسان خارج شد و غفلت کردیم از خدا غایب می‌شویم و اگر انسان غایب را صدا بزنند جواب نمی‌دهد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به خصوصیت ذکر خدا تأکید کرد: اگر به یاد خدا باشیم، وقتی «یا الله» می‌گوییم، منقلب‌کننده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خداوند در دل و جان ما حضور دارد، اما گاهی ما در محضرش حضور نداریم و چون در محضر خدا نیستیم صدا زدن خدا نتیجه‌ای برای ما ندارد، این معنای ذکر است.

وی در دومین خطبه از نماز عبادی ـ سیاسی جمعه با تبریک عید غدیر بر لزوم بزرگداشت روزهای آخر ماه ذی‌الحجه تأکید کرد و ادامه داد: در این روزها روز مباهله، روز خاتم‌بخشی امیرالمؤمنین علی(ع) و روز نزول سوره «هل آتی» و آیه ولایت قرار دارد؛‌ روزهایی که تجلی خاطرات ولایت علی (ع) است و از بسیاری از مناسبات دینی و مذهبی در ایام سال مهم‌تر است، چراکه مبانی اعتقادی ما و تجلی‌گاه عظمت اهل‌بیت(ع) در امت اسلام در تمام پهنه دنیا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خاتم‌بخشی حضرت علی(ع) سر نماز منجر به نزول آیه ولایت شد،‌ تأکید کرد: در تمام اسناد ولایت امیرالمؤمنین سندی بارزتر و روشن‌تر از آیه ولایت در سوره مائده وجود ندارد، چراکه این آیه سند عظمت ولایت امیرالمؤمنین و اهل‌بیت است و سوره «هل آتی» نیز مخصوص امیرالمؤمنین و اهل‌بیت(ع) ایشان نازل‌ شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی از شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، صداوسیما و سایر نهادهای دست‌اندرکار خواست برنامه‌ریزی وسیعی برای بزرگداشت این روزها انجام دهند و گفت: خوشبختانه به تناسب نزول سوره «هل آتی» روزی به نام روز خانواده نامگذاری شده و ابلاغ سیاست‌های خانواده از سوی مقام معظم رهبری قابل‌ توجه است و رسانه‌ها باید مسؤولیت و رسالت خود را به‌خوبی در این حوزه اجرا کنند.

وی با تأکید بر اینکه جریان مباهله صرفاً نمایشگر فضیلت اهل‌بیت(ع) پیغمبر برای ما نیست، افزود: همان‌طور که قرآن می‌فرماید پیامبر اکرم(ص) در جریان مباهله با نصارای نجران به دستور خداوند پیشنهاد داد نصارا با اهل‌بیت و زنان و مردان خود بیایند، پیامبر اکرم(ص) هم با زنان و مردان و فرزندان خود بیاید و با هم مباهله کنند یعنی نسبت به هم نفرین کنند که هر کس برحق نیست، عذاب بر او نازل شود.

امام‌ جمعه مشهد با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در جریان مباهله از پسران با امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و از زنان با حضرت زهرا(س) و با امیرالمؤمنین علی(ع) به‌ عنوان نفس رسول‌الله(ص) حضور داشتند، تصریح کرد: نصارای نجران وقتی چشمشان به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیتش افتاد گفتند ما مباهله نمی‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی، سه نکته مهم در جریان مباهله را قابل‌ توجه دانست و اظهار داشت: نکته اول حقانیت اسلام بود؛ نکته دوم این بود که امت اسلام هویت خود را مدیون وجود اهل‌بیت(ع) است، حضور اهل‌بیت(ع) در دل امت، امت را امت اسلامی می‌کند و آنجایی که خود اهل‌بیت(ع) در امت حضور داشته باشند یا حاکمیت فکری و اعتباری اهل‌بیت(ع) در دل امت وجود داشته باشد به امت اسلامی هویت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه سومین نکته در جریان مباهله قرار گرفتن همه کفر در مقابل همه اسلام بود، تبیین کرد: در جریان مباهله آنچه بارز شد و ظهور و تجلی کرد، صلابت و اقتدار اسلام بود و امروز روز مباهله اسلام است، چراکه امروز همه کفر در برابر همه اسلام قرارگرفته و تمام کفر برای براندازی اسلام بسیج شده است.

خطیب جمعه مشهد تأکید کرد: اگر ما توانستیم در جبهه‌گیری با کفر همه اسلام را مقابل همه کفر قرار دهیم، صلابت و اقتدار ما چشم کفر را پر می‌کند و بازدارنده کفر خواهد شد، بنابراین باید همه اسلام را مقابل همه کفر قرار دهیم و اگر در تقابل با کفر مشغول تسامح و تساهل شویم، ارزش‌های دین و حدود الهی را با تساهل و تسامح زیر پا گذاریم، در مقابله با کفر، صلابت کفر چشم ما را پر کند و برای اینکه زندگی کنیم با کفر دست بدهیم، مذاکره و معامله کنیم، سر یک میز بنشینیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم و خط سیاست خارجی‌مان را براساس توسعه تعامل با کفر قرار دهیم، اولین شکست برای ماست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ما امروز وظیفه‌ داریم در جبهه مقابله با کفر همه اسلام را به میدان بیاوریم، در کوچک‌ترین مسأله با کفر تعامل نکنیم و در خط تساهل و تسامح با کفر نیاییم، افزود: در مسأله حجاب تساهل و تسامح داریم، در مسأله عیاشی‌ها و لذایذ نفسانی نامشروع اهل تساهل و تسامحیم و حرام را به اسم نشاط‌بخشی نسل جوان به میدان فرهنگی این مملکت می‌آوریم؛ این‌گونه است که صلابت کفر چشم ما را پر کرده است.

وی تصریح کرد: مایی که با خیالات و پندار غلط با کفار سر میز می‌نشینیم و هرچه آن‌ها گذاشتند امضا می‌کنیم و به‌ عنوان اینکه می‌خواهیم در این مملکت زندگی کنیم هر برنامه و تقاضایی را با هر شرایطی از کفر می‌پذیریم، مسلماً شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، علت ذلت استکبار در شرایط کنونی نسبت به اوایل انقلاب و شکست ذلت‌بار آن‌ها در منطقه در عرصه سیاست و قدرت را حاصل جلوه دادن تمام اسلام دانست و گفت: وقتی یک جوان از زندگی، زن و بچه و خانواده و سامانش دست می‌کشد و در کویر عراق و شام و در کنار مدیترانه با سرسخت‌ترین دشمنان خدا که عامل استکبارند مردانه می‌ایستد و تا مرز جان دادن مقاومت می‌کند همه اسلام مقابل کفر قرار گرفته است و اینجاست که کفر شکست می‌خورد.

آیت‌الله علم‌الهدی، دفاع مقدس را مصداق بارز مباهله برشمرد و افزود: در دفاع مقدس همه اسلام مقابل همه کفر قرار گرفت و خارجی‌ها تصور نمی‌کردند انسان‌هایی در مقابل تانک‌ها با گوشت تنشان مقابله کنند، اما این اتفاق افتاد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی هم مصداق دیگری از مباهله است، تصریح کرد: اکنون نیز همه اسلام در مقابل کفر قرارگرفته است؛ ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم بلکه با قهرمان‌های مدافع حرم جلوی جنگ را گرفتیم.

امام‌ جمعه مشهد مقدس تشریح کرد: اگر صد برجام دیگر امضا می‌شد اما این مدافعان حرم نبودند، امروز داعش وسط این مملکت بود و آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی، این تحلیل را که در طول انقلاب تنها دو مرتبه در دوران اصلاحات و دولت یازدهم توانستیم جلوی جنگ را بگیریم، اشتباه و غلط دانست و بیان کرد: سیاست خارجی دوره اصلاحات مبتنی بر تنش‌زدایی و سیاست خارجی دولت یازدهم نیز توسعه تعامل یا مذاکره با دشمن است،‌ اما آن چیزی که ۲۷ سال جلوی بروز جنگ را گرفته است، قهرمانی‌های هشت سال رزمندگان دفاع مقدس ما و فداکاری‌های مدافعان حرم است.

وی به حضور ناوگان آمریکا در خلیج‌فارس و پایگاه‌های او در کشورهای منطقه اطراف ایران اشاره کرد و افزود: اینکه امروز جرأت ندارند به ما نزدیک شوند به‌ این‌ دلیل است که از نیرویی که در کویر عراق با مزدور آمریکایی می‌جنگد می‌ترسند و اگر بدانند قدرت دخالت نظامی در کشور ما را دارند جنگ را به تعویق نخواهند انداخت و ۲۷ سال است این توان را ندارند و این ناتوانی به خاطر توان دفاعی ماست.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل و انتقاد از کشورهای خارجی در عمل نکردن به تعهدات خود در برجام، گفت: برجام چگونه جلوی جنگ را گرفت؟ آن‌ها به وعده‌هایشان در برجام عمل نکردند، حال به خاطر برجام جنگ را آغاز نکردند؟

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه اشاره کرد و افزود: اینکه ایشان به‌ عنوان فرمانده کل قوا امر کرده‌اند قدرت دفاعی باید به قدرت تهاجمی ارتقا داده شود به این معنی است که اگر ما به سرزمین آمریکا دسترسی نداریم، اما به تمام کشورهای مزدور آمریکا در منطقه دسترسی داریم و به اسرائیل و ناوگان نظامی در خلیج‌فارس و نفت‌هایی که از کشورهای عربی می‌خرد دسترسی داریم و اگر قرار باشد قدرت موشکی ما همه این اهداف را هدف قرار دهد آمریکا در دنیا حتی از نظر قدرت اقتصادی هم بیچاره خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9