بیانات رهبر انقلاب ایران، الگوی علمای اسلام باشد

مولوی عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت زاهدان، گفت: فتوای رهبری در خصوص عدم هتک حرمت به مقدسات اهل سنت، یک گام بزرگ و ماندگار تاریخی بود که وسعت جهانی نیز پیدا کرد و به نظر بنده این نوع بیانات می‌تواند برای همه مسلمانان یک الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مولوی عبدالحمید، در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد، با تقدیر از مسئولان جمهوری اسلامی برای برگزاری این کنفرانس بین المللی گفت: میلاد پیامبر اکرم (ص) موقعیت مبارکی است که به تحلیل مشکلات جهان اسلام اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) وحدت را به عنوان الگوی عملی خود مطرح کردند، گفت: پیامبر (ص)در زمان فتح مکه فرمودند که این روز به جای انتقام، روز رحمت و عزت است.

عبدالحمید اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) با این جایگاه عظیم، الگو و نمونه ما هستند زیرا ایشان هیچ‌ گاه کینه جویی نکردند و با مصالحه با بسیاری از دشمنان، آن‌ها را جذب این دین مبین و خلق عظیم کرد.

وی گفت: دین اسلام، دینی است که ظرفیت عالی دارد و می‌تواند با تمام جهانیان با صلح و آشتی زندگی کند، ولی متاسفانه ما مسلمانان کمتر از این ظرفیت عظیم استفاده می کنیم؛ مسلمانان می‌توانند با توجه به مشترکات خود با سایر ادیان نیز با صلح زندگی کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه امروز شرایط بسیار حساسی در جهان اسلام وجود دارد، گفت: همچنان که رهبر انقلاب فرمودند، بیداری اسلامی رو به پیشرفت است ولی دشمنان نیز سعی می‌کنند بیداری اسلامی را خدشه دار کنند؛ بیداری اسلامی می‌رفت که نقشه‌های آن‌ها را بر باد دهد ولی دشمنان در مقابل این جریان ایستادند.

عبدالحمید با بیان اینکه در شرایط فعلی مسلمانان باید روی ساز و کار جدید حرکت کنند، زیرا راه و روش قدیمی جواب نمی‌دهد، گفت: حوزه‌های علمیه و مراکز دینی شیعه و سنی، باید سیره پیامبر اکرم (ص) را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه امروزه با تنگ نظری و افراط و تفریط در جهان اسلام مواجه هستیم، گفت: متاسفانه امروز توان تحمل هم را نداریم در حالی که اسلام به ما توصیه می‌کند، همدیگر را تحمل کرده و در آغوش بگیریم؛ و نباید با تعصبات کورکورانه حرکت کنیم.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: فتوای رهبری در خصوص عدم هتک حرمت به مقدسات اهل سنت، یک گام بزرگ و ماندگار تاریخی بود که وسعت جهانی نیز پیدا کرد و به نظر بنده این نوع بیانات می‌تواند برای همه مسلمانان یک الگو باشد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان گفت: تنها راهی که رنج‌ها و مصیبت‌ها را از جهان اسلام می‌کاهد، مسئله وحدت است و از این رو باید روی اصل وحدت فکر کرده و دیگران را نیز متقاعد و تحمل کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =