راهپیمایی اربعین فرصت فوق العاده ای برای انس میان جوانان و عالمان دینی است

عضو اتاق تبلیغ خراسان:

راهپیمایی اربعین فرصت فوق العاده ای برای انس میان جوانان و عالمان دینی است
حجت الاسلام عزیزی راهپیمایی اربعین را فرصت فوق العاده ای برای انس میان جوانان و عالمان دینی دانست و گفت: روحانیان و عالمان دین باید این فرصت را غنیمت بدانند و در تبلیغات دینی از سیره معصومین(ع) نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام محمد علی عزیزی استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس و عضو اتاق تبلیغ خراسان ظهر امروز در سلسله نشست های اخلاقی با عنوان خادمان خورشید که ویژه خدام و کارکنان آستان قدس به همت سازمان فرهنگی این نهاد در حرم مطهر رضوی برگزار می شود گفت: رفتن به زیارت با پای پیاده به عنوان یک اصل در قرآن کریم مطرح شده است. خداوند فرمان می دهد که با پای پیاده به زیارت بیت الله بیایید. رفتن به زیارت با پای پیاده جزئی از سیره معصومین(ع) و اولیاء الله است.

استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) افزود: در این رساله شریف برای پا حقی است و آن استفاده از پا در مسیر طاعت خدا است. یکی از مصادیق این حق رفتن به زیارت بیت الله و یا زیارت حجت الله با پای پیاده هست.

وی با برشمردن دیگر اثرات پیاده روی خاطر نشان کرد: پیاده روی امروزه ضرورتی واجب برای حفظ سلامتی و افزایش شور و نشاط جامعه و تبلیغات بسیاری را درباره این ورزش همگانی در دنیای امروز مشاهده می کنیم. این شور و نشاط را می توان مضاف بر نیت تقرب و ابراز ارادت به پیامبر اکرم(ص) و خاندان ایشان در سایه پیاده روی های زیارتی بدست آورد.

حجت الاسلام عزیزی با بی نظیر خواندن اجتماع ۲۰ میلیونی اربعین تصریح کرد: اگر فرهنگ پیاده روی زیارتی احیا شود می توان در آینده ای نه چندان دور شاهد تغییر و تحول در ایران گردی و جهان گردی باشیم. باید بهترین استفاده را از این فرهنگ به عمل آورد.

استاد اخلاق سازمان فرهنگی آستان قدس با اشاره به اثرات معنوی راهپیمایی اربعین حسینی افزود: شرکت در این تجمع عظیم موجب نرم و آماده تر شدن دل ها و قلب ها برای پذیرش فرهنگ خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. راهپیمایان آمادگی فوق العاده ای را برای تحول در خود احساس می کنند. همچنین بسیاری از بزرگان ما منشا تحولات درونی خود را از این زمان و حرکت دانسته اند.

وی خاطر نشان کرد: انس پدید آمده میان عالمان دینی و جوانان از دستاورد ها و اثرات این حرکت عظیم است. در حالی که این انس و ارتباط در حال حاضر در جامعه کم می باشد. بنابر این روحانیون و عالمان دینی باید این فرصت را غنیمت بدانند و در تبلیغات دینی از سیره معصومین(ع) نهایت استفاده را ببرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =