حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: مسجد پایگاه اصلی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام قرائتی
 رییس ستاد اقامه نماز کشور، مسجد را پایگاه و سنگر اصلی به ثمر رسیدن نهضت انقلاب دانست و گفت: جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره حائز اهمیت و برجسته بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر پنج شنبه در نخستین همایش زکات و مسجد محوری در ساری با مهم ارزیابی کردن نقش زکات در دین مبین اسلام گفت: در اسلام تأکید زیادی به این مسأله مهم شده است.

 وی با بیان این که پرداخت مناسب زکات در جامعه اسلامی فقر را در جامعه کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه به خوبی نهادینه شود تا مردم نسبت به پرداخت آن تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که قرآن کریم راه کمک به مردم را به خوبی مشخص کرده است، بیان داشت: تحقق مناسب فرهنگ زکات جامعه را از فقر و تنگدستی نجات خواهد داد و مسیر توسعه و پیشرفت را برای جامعه در پیش خواهد داشت.

وی با بیان این که اسلام راه استفاده از زکات را کاملاً مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: باید جذب زکات مشارکت عمومی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید براین که منابع جذب شده از محل زکات باید برای تعادل میان فقرا و سرمایه داران صرف شود، تصریح کرد: زکات باید فرصتی برای حمایت از فقرا و مستمندان باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که کلمه زکات در قرآن ۳۲ بار تکرار شده است، تصریح کرد: تحقق عملی زکات می تواندزمینه کاهش وابستگی جامعه به کمک های دولتی را فراهم کند.

وی همچنین از پرداخت ۵۰ میلیارد ریالی زکات امسال از سوی مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم کشورمان تلاش خوبی در این جهت دارند که باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه مساجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که در قرآن کریم ۲۰۰ آیه در خصوص مسجد نازل شده است، گفت: اسلام اهمیت بسیاری برای این پایگاه معنوی قائل است.

وی، مسجد را پایگاه و سنگر اصلی به ثمر رسیدن نهضت انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره حائز اهمیت و برجسته بوده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت بهره گیری مساجد به عنوان محور فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های معنوی این پایگاه معنوی بهترین بهره برداری صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن زمینه ای برای جذب بیشتر نسل جوان به سوی مساجد تأکید کرد و افزود: مساجد بهترین پایگاه برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به تلاش دشمنان برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت مناسب مساجد در جهت مقابله با این تهاجم ها بهره گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 10