تبلیغ گروهی؛ دستاوردها، موانع و مشکلات

ne_l_140090نمایشگاه “جلوه های تبلیغ گروهی” که با شرکت ۶۰ گروه تبلیغی به منظور معرفی توانمندی ها و فعالیت های مبلغان و گروه ها ی تبلیغی که بدون ردیف بودجه ای، در سطح کشور و مناطق محروم به ترویج معارف اهل بیت(ع) می پردازند؛ برپاشده بود، امروز به کار خود پایان داد. 

   دبیراجرایی نمایشگاه و غرفه داران به بررسی دستاوردها و موانع و مشکلات تبلیغ گروهی و نیز نقاط مثبت و ضعف این نمایشگاه پرداخته است که ماحصل آن در پی می آید.

حجت الاسلام نوروز نژاد، رییس اداره امور گروه های تبلغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که ۲۶۰ گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی ثبت شده اند، گفت: یکی از راه های معرفی گروه های تبلیغی برپایی این گونه نمایشگاه هاست.

دبیر اجرایی نمایشگاه جلوه های تبلیغ گروهی با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه، افزود: گروه های تبلیغی با برپایی غرفه در این نمایشگاه با توانمندی های یکدیگر آشنا شده و از ظرفیت ها و پتانسیل های یکدیگر نیز استفاده می کنند.

حجت الاسلام نوروزنژاد خاطرنشان کرد: شخصیت های حوزوی و طلاب با حضور در این نمایشگاه، با توانمندی های مبلغان و گروه ها ی تبلیغی که بدون ردیف بودجه و با دست خالی در سطح کشور و مناطق محروم به ترویح معارف اهل بیت(ع) می پردازند؛ آشنا می شوند.

رییس اداره امور گروه های تبلغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های گروه های تبلیغی، ابراز داشت: فعالیت گروه های تبلیغی مختص به محرم، رمضان و … نیست و مبلغان این گروه ها در طول سال در بین تمامی اقشار به تبلیغ دین می پردازند.

دبیر اجرایی نمایشگاه جلوه های تبلیغ گروهی با اشاره به تعداد غرفه های نمایشگاه، اضافه کرد: از مجموع ۲۶۰ گروه تبلیغی تعداد ۶۰ گروه تبلیغی دعوت شدند که در این نمایشگاه به ارائه عملکرد خود پرداخته اند.

وی می افزاید: در حاشیه این نمایشگاه چهار نشست تخصصی برگزار می شود که به راهکارها و مشکلات و موانع تبلیغ گروهی می پردازند.

لزوم ورود گروه های تبلیغی به فضای مجازی

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه نیز با اشاره به تاثیرات برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد:  برگزاری این نمایشگاه تاثیر بسیاری خوبی در روحیه مبلغان دارد و زحمات و تلاش های مسئولان و مبلغان گروه ها تبلیغی را انعکاس می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی افزود: از امتیازات این نمایشگاه این است که تمام کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند، دغدغه تبلیغ دارند.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی گروه های تبلیغی به فضای مجازی، ابراز داشت: گروه های تبلیغی کمتر به فضای مجازی پرداخته اند که جای تاسف دارد، چرا که حوزه پیشگام استفاده از فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی خاطرنشان می کند: حوزه علمیه بیش از ۱۸ سال است که با فناوری روز کار می کند و جزو پیشگامان این عرصه است.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه تاکید کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه از تولیدات نرم افزاری حمایت کرده و پشتیبانی های لازم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه های تبلیغی باید با اتفاقات و عملکردهای جدیدی روبه رو شوند و در عرصه های جدیدی وارد شوند.

تولید نرم افزارهای تبلیغی

در ادامه، معاون موسسه فرهنگی خطابه امیر با اشاره به فعالیت های این موسسه، گفت: مبلغان این موسسه در ۱۰ استان کشور از جمله تهران، شیراز و … اقدام به فعالیت تبلیغی می کنند.

حجت الاسلام کلاته ادامه داد: مبلغان این موسسه در بین دانش آموزان مدارس حضور پیدا کرده و به تبلیغ چند رسانه ای می پردازند؛هند، در این روش، از فیلم و سایر رسانه ها استفاده می شود که برای دانش آموزان جذابیت دارد؛ به نحوی که در آخرین نظرسنجی از بین دانش آموزان بیش از ۹۵ درصد رضایت داشتند.

وی با اشاره به تولیدات موسسه امیربیان، اضافه کرد: فصلنامه امیر بیان در هر فصل تبلیغی منتشر می شود و تاکنون ۹۰ هزار نسخه از آن در کل کشور توزیع شده؛ این فصلنامه، نرم افزار آموزشی و پژوهشی تبلیغی است.

معاون موسسه فرهنگی خطابه امیر افزود: تعداد ۴ نرم افزار جدید از جمله “سخن ساز” و “دلسوخته” نیز در دست تولید است که به مبلغان کمک می کند تا سخنرانی شان را به تبلیغ چند رسانه ای تبدیل کنند و جذابیت تبلیغ شان افزایش پیدا کند.

تبلیغ گروهی در قطار شهری و فرودگاه

حجت الاسلام محمد مهدی رحیمی، عضو گروه تبلیغی نسیم رضوان از خراسان رضوی نیز گفت: این گروه تبلیغی از سال ۸۵ با هدف تبلیغ در بین نوجوانان و جوانان و با فعالیت مبلغان مشهدی تشکیل شد.

وی افزود: مبلغان در مشهد با حضور در مدارس، هیئات، مساجد، بسیج، بیمارستان ها، فرودگاه ها، قطار شهری و راه آهن به امر تبلیغ می پردازند.

عضو گروه تبلیغی نسیم رضوان همچنین به تبلیغ منحصر بفرد  این گروه تبلیغی اشاره کرده و ابراز داشت: مبلغان در دو سال اخیر با حضور در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان اطفال به پرسش های اعتقادی نوجوانان و جوانان پاسخ دادند که مورد استقبال قرار گرفت؛ در قطار شهری و فرودگاه نیز برای اولین بار تبلیغ گروهی صورت گرفت.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با مناسب ارزیابی کردن برپایی نمایشگاه جلوه های تبلیغ گروهی، خاطرنشان کرد: درمجموع نمایشگاه خوب بود، اما اگر رونق بیشتری بگیرد، بهتر است، نمایشگاه باید به گونه ای تبیلغ شود که اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی همچنین با تقدیر از حمایت مسئولان از گروه های تبلیغی، یادآور شد: دفتر تبلیغات اسلامی حمایت های مالی خوبی از گروه های تبلیغی و غرفه های نمایشگاه انجام داده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9