حجت‌الاسلام ماندگاری: امام زمان(عج) را در زندگی خود شریک نکرده‌ایم

Mandegari_L_135307کسب و کار، تفریح، زندگی و… بدون رضایت امام زمان(عج)، بی معرفتی است و کم توجهی به همین مساله در برهه هایی، شیعیان را با مشکل مواجه کرده است؛ زیرا امام (عج) را در زندگی و کار خود شریک نکرده ایم.

 حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت مساله معرفت در دایره معارف اسلامی، گفت: اسلام دین معرفت است و بندگان پس از معرفت یافتن، به عبادت می پردازند و شرط ورود به دین نیز همین عنصر است.

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این که معرفت میزان و خط کش مسلمان و شیعه بودن انسان است، ادامه داد: به هر میزان که معرفت انسان بیشتر باشد، سهم بیشتری از معارف غنی اهل بیت(ع) می برد.

رییس هیات امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این که باید کاری کرد که اهل بیت(ع) پذیرای ما باشند، خاطرنشان کرد: بدون معرفت این پذیرایی شکل نخواهد گرفت.

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این که بزرگانی در طول تاریخ اسلام و تشیع این معرفت را به بندگان و شیعیان نشان داده اند، افزود: شهدا نمونه های بارزی از معرفت هستند؛ آنان به دلیل معرفتی که به ائمه(ع) داشتند، ماندگار شدند؛ زیرا موجودیت خود را در شیعه بودن و متابعت از ولایت می دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: کسب و کار، تفریح، زندگی و… بدون رضایت امام، بی معرفتی است و کم توجهی به همین مساله است که در برهه هایی شیعیان را با مشکل مواجه کرده است؛ زیرا امام زمان(عج) را در زندگی و کار خود شریک نکرده ایم و با ایشان بودن را حس نکرده ایم.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) مساله ثقلین را مطرح کردند تا به مردم بگویند که قرآن و اهل بیت(ع) آب و اکسیژن حقیقی انسان هستند کما این که قرآن نیز به این مساله اشاراتی دارد و اگر این دو را از انسان بگیرند بدون شک خواهد مرد؛ البته شاید به شکل ظاهری زنده باشد، ولی در حقیقت مرده متحرک و عمودی است.

رییس هیات امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با تاکید بر این که هر برکتی در عالم به برکت وجود امام زمان(عج) است، گفت: تنها بزرگان و مراجع و مردان نستوه هستند که می توانند ادعای شیعی و محب واقعی بودن را مطرح کنند و ما گناهکاران تنها می توانیم به عنوان پناهنده خدمت امام زمان(عج) برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری و عضو اتاق فکر تبلیغ  یکی از شروط پذیرش خدمت امام زمان(عج) را عدم نا امیدی از رحمت خداوند ذکر کرد و افزود: یکی از شروط دیگر، پذیرش ما نزد اهل بیت(ع) وامام زمان(عج) این است که غرور را کنار گذاشته و نفس را زیر پا بگذاریم.

رییس هیات امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در پایان گفت: بدانیم تا زمانی که امام زمان(عج) از ما راضی نباشد خداوند از ما راضی نخواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 12