آیت‌الله یزدی: جدایی از مرجعیت فاصله گرفتن از دین را به دنبال دارد

 

  آیت الله یزدی با تاکید بر این که مراجع عظام در حوزه‌های مختلف صاحب‌نظر هستند و باید به نظرات آنها توجه جدی شود، گفت: هرچه قدر از مرجعیت فاصله بگیریم، از محورهای اصلی دین فاصله گرفته‌ایم. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در دیدار دبیر کل و جمعی از اعضای شورای مرکزی و اجرایی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این که  خوشبختانه موتلفه اسلامی ارتباط نزدیک و خوبی با مراجع عظام و علما دارد، اظهار داشت: هر چه قدر از مراجع عظام تقلید فاصله بگیریم، از محورهای اصلی دین فاصله گرفته‌ایم.

آیت الله یزدی ادامه داد: اعتقاد ما این است که سیاست و شریعت همراه هم است و مراجع عظام در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … صاحب‌نظر هستند و باید به نظرات آنها توجه جدی شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه در ادامه با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها به اصل حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تأکید داشته‌ و فرمودند “در انتخاب رئیس جمهور آینده باید بسیار دقت کرد؛ زیرا تأثیرات بسیار زیادی در سطح بین‌المللی و داخلی دارد و اصل بسیار مهمی است”.

وی با تأکید بر این که مردم در انتخابات آینده حماسه سیاسی دیگری را خلق خواهند کرد، افزود: مردم در انتخابات آینده با حضور حداکثری در پای صندوق های رای و خلق حماسه‌، فصل جدیدی را در کشور باز می‌کنند، اما آنچه از حضور مهمتر است  نتیجه آن می‌باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه، نتیجه با بیان این که انتخابات بدین دلیل مهم است که چهار سال آینده کشور در اختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت، یادآور شد: موقعیت نظام جمهوری اسلامی در جهان، موقعیت خاص و ممتازی است که در طول تاریخ اسلام هیچ گاه در این موقعیت نبوده و این که به کجا خواهد رسید بسیار مهمتر است.

وی با تاکید بر این که باید بسیار هوشیار بود که به دلیل لزوم حضور اکثریت مردم در پای صندوق‌های رای، به نتیجه‌ آن کم توجهی شود، تاکید کرد: باید مراقب باشیم شخصی رئیس جمهور نشود که هر روز درگیری و مشکل ایجاد کند.

آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد زمام قوه مجریه را بر عهده بگیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم باید با دقت و بینش، انتخاب درستی داشته باشند و اگر اطلاعات کمی در مورد کاندیداها دارند با سئوال از معمتدین، اطلاعات لازم را کسب کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: براساس رهنمود مقام معظم رهبری، رئیس جمهور آینده باید تمام ویژگی‌های مثبت رؤسای جمهور قبل را داشته و نواقص آنها را نداشته باشد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ارشادات مقام معظم رهبری باید سر لوحه کارها قرار گرفته و ما باید پشت سر معظم له حرکت کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: اگر ما ساکت بنشینیم و در پایان انتخابات بی‌نظر باشیم، روز قیامت مسئول هستیم.

آیت الله یزدی در پایان یادآور شد: امروز کسانی که حجت شرعی به حضور در انتخابات دارند، کم نیستند و باید طی راهکاری به ائتلاف و وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی نزدیک شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 2 =