«یک شروع تازه»/ حکایت از کفر تا ایمان به روایت اسلام‌ستیز هلندی که مسلمان شد/سیاست مدار هلندی تازه مسلمان برای ادای مناسک عمره وارد عربستان شد

 آرنود فان دورن، عضو سابق جناح راست‌ و افراطی «آزادی» هلند و یکی از دست‌اندرکاران ساخت فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر(ص) که اسفندماه سال گذشته به دین مبین اسلام مشرف شد، با سفر به سرزمین وحی، حکایت از کفر تا ایمان خود را روایت کرد.
آرنولد ون دُرن هلندی معاون سابق حزب پارلمان هلند که به دیدگاههای ضد اسلامی خود معروف بود، حدود یک سال پیش به دین مبین اسلام مشرف شد.

«آرنولد ون دُرن» سیاست مدار هلندی تازه مسلمان شده برای ادای مناسک عمره وارد عربستان شد. آرنود فان دورن که اسفندماه سال گذشته به دین مبین اسلام مشرف شد و از جمعه، ۳۰ فروردین‌ماه، برای انجام مناسک عمره در عربستان حضور دارد، از مسجد پیامبر(ص) زیارت کرد و در مواجهه با مقبره پیامبر(ص) در مسجد‌النبی اشک‌هایش جاری شد.

سفر وی که از سوی «انجمن تبلیغ دین اسلام کانادا» ترتیب داده شده است، اولین سفر وی به یک کشور اسلامی محسوب می شود.وی پس از تشرف به اسلام، از حزب پارلمان هلند که افراطی ترین حزب ضد اسلامی در هلند محسوب می شود، کناره گیری کرد.براساس گزارش پایگاه روزنامه الوطن عربستان سعودی، این حزب همچنین به مشارکت در تولید فیلم اهانت آمیز به اسلام موسوم به «فتنه» شناخته شده است.

وی که از جمله عوامل تولید فیلم توهین‌آمیز به شخصیت پیامبر(ص) بود و با ساخت این فیلم موهن خشم شدید مسلمانان سراسر دنیا را برانگیخته بود، برای نخستین‌بار عازم کشوری اسلامی آن هم به ‌منظور زیارت حرمین شریفین شده است.

این تازه‌مسلمان هلندی درباره مسلمان شدنش این‌گونه می‌گوید: «واکنش مسلمانان به ساخت فیلم ضداسلامی، بسیار شدید بود، وقتی این حجم گسترده اعتراضات و انتقادات درباره فیلم را دیدم، سوالات بسیاری در ذهنم ایجاد شد که چرا مسلمانان به این میزان به دین و پیامبر خود عشق می‌ورزند و رمز این عشق چیست؟

برای این‌که جواب سؤالاتم را بیابم شروع به تحقیق درباره دین اسلام کردم؛ هرچه پیش می‌رفتم متوجه می‌شدم که حزب سابقی که عضو آن بودم چه جرم بزرگی مرتکب شده است. هرچه آگاهی‌ام نسبت به این دین بیشتر می‌شد، علاقه‌ام نیز به آن افزایش می‌یافت و تصمیم گرفتم خود را به مسلمانان هلند نزدیک کنم تا بیشتر با تعالیم این دین آشنا شوم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که این دین حق است و مسلمان شدم».

فان دورن با زیارت کوه احد، گفت: مطالب بسیاری درباره این مکان و جنگ آن خوانده‌ام و بسیار خوشحالم که امروز در این مکان حضور یافته‌ام.

این تاز‌ه‌مسلمان هلندی پس از دیدار با امام جماعت مسجد نبوی، قرار است با امام جماعت مسجد قباء نیز ملاقات کند و پس از آن‌ برای ادای مناسک عمره مفرده،‌ راهی مکه مکرمه خواهد شد.

وی در سخنانش گفت: «وداع با مدینه برایم رنج‌آور است،‌ اما خوشحالم که برای ادای عمره مفرده به مکه می‌روم، به‌زودی دوباره به زیارت این بقاع متبرک و مقدس خواهم آمد».

گفتنی است، «آرنود فان دورن»، عضو سابق جناح راست افراطی هلند که توسط «گیرت ویلدرز»، نماینده اسلام‌ستیز پارلمان هلند، رهبری می‌شود، اسفندماه سال گذشته اسلام آورد. وی این خبر را در پایگاه اجتماعی توئیتر تحت عنوان «یک شروع تازه» عنوان کرد و در ادامه نیز شهادتین را در این پایگاه به زبان عربی به نمایش گذاشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12