مدیر حوزه های علمیه: مسئولیت حوزه و روحانیت ده ها برابر قبل از انقلاب است

boshehri_l92_146439  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به گستردگی دایره انتظارات از حوزه های علمیه تاکید کرد: وظیفه روحانیت در عصر غیبت امام معصوم (ع) و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ده ها برابر قبل از انقلاب است.  

 مدیرحوزه های علمیه در گردهمایی طلاب و فضلای کرمانشاهی حوزه علمیه قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد با اشاره به جایگاه حوزه و روحانیت در جامعه و وظیفه طلاب در عصر حاضر، گفت: مسئولیت و وظیفه روحانیت در عصر غیبت امام معصوم (ع) و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ده ها برابر بیشتر از قبل از انقلاب است و طلاب جوان باید نگاهشان به آینده متفاوت باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: وظیفه اصلی طلاب آن است که علوم اهل بیت(ع) را فرا بگیرند و به مردم آموزش دهند؛ چرا که اگر مردم با کلام اهل بیت(ع) آشنا شوند، با جان و دل آن را می پذیرند.

عضو خبرگان رهبری، زندگی علمای قدیم را آیینه تمام نمای طلاب عنوان کرد و بیان داشت: طلاب جوان اگر جایگاه خود را بدانند و در راه تبلیغ دین خدا تلاش نمایند، خدای متعال به کار آنان برکت می دهد.

لزوم زمان شناسی طلاب و روحانیون

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه تاکید کرد: د غدغه معظم له همواره این بوده که طلاب و روحانیون از زمان شناس باشند؛ چرا که دایره انتظارات از حوزه ها گسترده است و ما هرروز شاهد سیل مراجعات و مسائل مختلف دینی از داخل و خارج کشور هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به این که درس خواندن طلاب از واجبات است، گفت: طلابی که در آینده قصد ورود به کارهای اجرایی را دارند باید از جهت علمی درسطح بالایی باشند تا می توانند بهتر به نظام اسلامی و مردم خدمت نمایند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین بر لزوم بهرمندی طلاب  از فضای معنوی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تاکید کرد و ابراز داشت: مطالعه و بررسی احوالات بزرگان و علما نشان می دهد که در سایه کرامات و توجهات حضرت فاطمه معصومه (س) به چه مقامات علمی و معنوی رسیده اند.

تلاش وهابیت در تخریب اسلام

مدیر حوزه های علمیه در پایان به حوادث سوریه نیز اشاره ای کرد و گفت: امروزه در سوریه وهابیت و انسان های خبیث و از خدا بی خبر پول می گیرند تا به نام دین، چهره اسلام را مخدوش کنند و استکبار جهانی هم در راستای سیاست اسلام هراسی، آنان را به عنوان تفکر اسلام به دنیا معرفی می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11