روحانیون ویژگی‌های اصلح را تبیین کنند / همه نامزدها خوبند مردم اصلح را انتخاب کنند

 

 
IMAGE634950696518281250  1_L_134212حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مبلغان و روحانیون ویژگی های کاندیدای اصلح را برای مردم بیان کنند گفتند: روحانیون و مبلغان برای تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای حق را بگویند و در این زمینه خدا را در نظر داشته باشند./حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که برای حفظ نظام همه باید تلاش کنندگفتند: همه کسانی که شورای نگهبان تشخیص داده و تایید کرده است، انسان های خوبی هستندو ما مصداقی برای رای دادن مشخص نمی کنیم. 

 

معظم له امروز( ۱۳خرداد) در آغاز  درس خارج  فقه خودکه در مسجد اعظم برگزار شد،اظهارداشتند: سه روز تاریخی  شهادت امام  موسی کاظم(ع) ، رحلت  بنیان  گذار جمهوری  اسلامی ایران و  روز ۱۵خرداد ، ارزش فراوان در نزد ملت ایران دارد  .

*مراسم شهادت امام کاظم با شکوه برگزار شود

ایشان با اشاره به شهادت امام  موسی کاظم (ع) افزودند: باید با تمام احترام  برای  شهادت  امام کاظم(ع) مجالس عزای باشکوهی برگزار شود  .

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به سالگشت رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران گفتند: باید یاد و خاطره آن  مرد بزرگ و بنیان گذار  جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) زنده  نگه داشته شود .

ایشان با دعوت از مردم برای حضور گسترده و  با شکوه در مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پانزده خرداد اظهارداشتند: باید دستاورد ها و ارزش های روزپانزده خرداد و شهدای آن برای نسل جدید بیان شود و یاد و شهدای این روز گرامی داشته شود؛ باید حق این ایام باید ادا شود .

*مبلغان ویژگی های کاندیدای اصلح را تبیین کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به انتخابات ۲۴خردادو نقش روحانیون برای دعوت از  مردم برای مشارکت حداکثری گفتند: روحانیون و مبلغان برای تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای حق را بگویند و در این زمینه  خدا را در نظر داشته باشند.

ایشان افزودند:یکی از شاخص های کاندیدا ها که باید خدا باوری باشد را برای مردم تبیین کنند تا آنها بتوانند اصلح را انتخاب کنند.

حضرت آیت الله سبحانیمعظم لهامروز (۱۳ خرداد) در درس خارج فقه خود  کهدر مسجد اعظمبرگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاستجمهوری اظهارکردند: حفظ  نظام از  واجبات می باشد و احدی در حفظ آن  شکی  ندارد.

ایشان با بیان اینکه برای  حفظ  نظام همه باید تلاش کنندافزودند: نظامجمهوریاسلامی ایران  اولین  نظامی است کهبر اساسقرآن وسنت رسولالله (ص)و اهل بیت(ع)ایجاد شده  است .

این  مرجع تقلید  با بیان اینکه مصداقی برای رای دادن  انتخاب نمیکنیم تاکید  کردند:  همه کسانی  که شورای نگهبان تشخیص داده  و تاییدکرده است، انسان های  خوبی  هستند و تشخیص اصلح  بر عهده ملت است که  قوه تشخیص را یاد  بگیرند ودر انتخاب اصلح رشدکرده و تمییز دهند.

*یک پیشنهاد به مدیریت حوزه

ایشان در ادامه با بیان اینکه رشته آیات الاحکام در حوزه ایجاد  شوداظهارداشتند: ایجادرشته آیات الاحکام یکی ازضروریاتحوزه علمیهاست  .

معظم له افزودند: برای اینکه فقیه بتواند به  مبانی  فقهیو آیاتتسلطداشته باشد باید بهآیات الاحکامتسلطکامل داشتهباشد  .

حضرت آیت الله سبحانی  با بیان اینکه  توجه  جدی به  مباحثدرسی شودادامه دادند: یکی از  شیوه های آیت الله العظمی  بروجردیتعطیلاتکم  در  روزهای  درسی  ایشان  بود که  قبل از همه  شروع  میکردند.

این مرجع تقلید  با بیان این که امروز آثار  و برکات زیادی  شهرقم پیدا کرده است  بیان  داشتند :در دوران خفقان قبل از انقلاب  در حقیقت  دیانت  مردم  ایران به واسطه  علمای  قم ونویسنده گان و گویندگان  آن صورتحفظ شد  .

حضرت آیت الله سبحانی  با بیان این که بقای  شیعه،مرهون قوت  منطق  شیعه است گفتند: اگر  منطق  شیعه قوینبودقطعا  تا بحال از بین رفته بود  .

این استادخارج فقه  حوزه  علمیه، با بیان این که منطقشیعهباعثبه وجودآمدن تشیع شده  اضافه کردند: اگر  واقعا  بقای  تشیع  به خاطر ، منطقشیعه است ، باید  علما  تمام  وقت خودشان را  در اختیار مکتب  تشیع،علم  و عمل قرار  دهند و تعطیل  و تحصیل  باید  برای  علما  یکسان باشد .

ایشان  افزودند:  تعطیلی  برای علما  و روحانیون باید  از این  مجلس  بهمجلس دیگر باشد  ونباید تعطیل  قوه و  ادراک باشد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 8