اجرای ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در حرم رضوی

IMAGE634879067864375000همزمان به میلاد یگانه منجی عالم بشریت مراسم جشن و ویژه برنامه های دینی و مذهبی متنوعی برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اجرا خواهد شد.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام میلاد با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مراسم جشن و برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی و مدیحه سرایی با حضور سخنرانانی چون حجج الاسلام ماندگاری، فرزانه، راشد یزدی و کافی را برای زائران و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) برنامه ریزی کردی است.
مراسم جشن این ایام پر برکت از روز شنبه، اول تیرما تا چهارشنبه، پنجم تیرماه همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) در دو نوبت صبح و شب در محل رواق امام خمینی(ره) و صحن جامع رضوی برگزار می شود.
مراسم جشنی روز شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ حجت الاسلام مهدی ماندگاری عضو اتاق فکرتبلیغ همراه با مولودی خوانی مداحان و مدیحه سرایان حرم رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود؛ حجت الاسلام محسن کافی نیز در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در همین زمان و مکان به سخنرانی پیرامون حضرت ولی عصر(عج) خواهد پرداخت.
مراسم جشن نوبت شب نیز از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تا ۲۲ و ۴۵ دقیقه در صحن جامع رضوی برگزار می شود که در این مراسم حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی در روز شنبه و همچنین دوشنبه تا چهارشنبه به سخنرانی می پردازد و سخنران روز یک شنبه، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه خواهد بود؛ مداحان و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) نیز این دو سخنران را در اجرای مراسم جشن همراهی خواهند کرد.
برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ملی و بین المللی از جمله سید جواد سادات فاطمی، جواد پناهی، محسن حسنی کارگر و حمیدرضا عباسی همراه با اجرای برنامه از سوی حافظان قرآن و گروه های تواشیح از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در مسجد گوهر شاد از دیگر برنامه های جشن ایام میلاد امام زمان(عج) است.
در این ایام کارگاه های «دین، نشاط، زندگی» با رویکرد مسائل تربیتی و حلقه های معرفت و پاسخ گویی به سوالات زائران برگزار و همچنین توزیع کتابچه‎های راهنما با موضوعاتی چون زمینه سازان ظهور، مهدویت و آسیب های فرارو، حقیقت مهدویت، عصمت زلال وحی … در صحن و رواق های حرم رضوی صورت می گیرد.

اداره ارتباطات اسلامی و امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس نیز مراسم جشن و برنامه های متنوعی را برای زائران اردو، عرب و آذری زبان حرم رضوی تدارک دیده است که این برنامه ها در صحن و رواق غدیر، صحن کوثر، رواق دارالرحمه و … برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 9