تاکید آیت الله صافی بر انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در دولت

IMAGE635042884771718750حضرت آیت الله صافی در دیدار رییس جمهور منتخب با تاکید بر انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در دولت، خواستار برقراری ارتباط صحیح توأم با عزّت با کشورهای جهان برای برطرف شدن مشکلات مسلمانان به ویژه شیعیان شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور منتخب صبح امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار حضرت آیت الله صافی با اشاره به انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی گفت: من این انتخاب را به فال نیک گرفته و از این جهت که مردم ایران خوشحال و امیدوار شدند، خشنود و مسرور هستم و امیدوارم که این خوشحالی با درایت و مدیریت شما پایدار باشد و ادامه داشته باشد.
وی با اشاره مشکلات و تنگنا‌هائی که در کشور ایجاد شده است ادامه داد: متأسفانه در این چند سال مشکلاتی برای کشور و مردم پیش آمده که موجب ناراحتی و نگرانی مردم بوده است، به هر حال ما می‌توانیم با اجرای کامل دستورات اسلام و مقاصد بلند اسلامی مشکلات را برطرف کنیم و همچنان در دنیا عزیز و سرافراز باشیم. آنچه برای ما اصل و هدف است پیاده شدن مقاصد بلند اسلام در کشور است.

این مرجع تقلید افزود: اصل انقلاب برای اجرای دستورات شرع مقدس و قرآن بود و مردم هم در این راه از جان و مال خود گذشتند و امروز هم باید بر اساس قرآن و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام کشور اداره شود. آنچه امروز بیش از همه چیز برای ما اهمیت دارد، عقلانیت است. مملکت باید بر اساس عقلانیت اداره شود. اگر ما کمبود و مشکلاتی داریم همه به خاطر این است که از اسلام دور بوده و عقلانیت را کنار گذاشتیم و هواهای شخصی بر عقل و درایت مقدم شده است. مشکل‌گرانی و وضعیت نابسامان اقتصادی از اموری است که مردم به خصوص محرومین از آن رنج می‌برند.
این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در رأس امور بیان داشت: ان شاءالله بتوانید با انتخاب همکاران صالح و صادق و متعهد، گرفتاری‌ها را برطرف کنید و دل‌های مردم را شاد کنید و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود مسرور کنید.
وی در ارتباط با مسائل خارجی و جهان اسلام تأکید کرد: با ارتباط صحیح توأم با عزّت با کشورها، می‌توانید مشکلات مسلمانان بخصوص شیعیان را برطرف کنید، الآن متأسفانه شیعیان در دنیا مظلوم واقع شده‌اند و هر روز شاهد قتل عام آنان در اطراف و اکناف هستیم. من امیدوارم شما با درایت خاص خود توفیق داشته باشید که جهان اسلام دوباره برادری و اخوت خود را ببیند و این نابسامانی‌ها برطرف گردد.
حضرت آیت الله صافی ادامه داد: امید است شما با سوابق خوبی که در مأموریت‌ها و مسئولیت‌های گذشته داشته‌اید و تجربه‌های مفیدی که کسب کرده‌اید بتوانید در راه عزت اسلام و جمهوری اسلامی و سربلندی کشور موفق باشید و ما هم همیشه دعاگوی شما خواهیم بود و نصرت الهی را برای شما از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم عنایات صاحب اصلی مملکت همیشه با شما و ملت شریف ایران باشد و همه در نظر مبارک آن حضرت رو سفید باشیم، شما هرچه بر اصول اسلامی پایبند باشید و عقب‌نشینی نکنید در سیاست خارجی هم موفق خواهید بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از بذل عنایت و توجه این مرجع تقلید، گزارشی از اوضاع کنونی مملکت و جهان اسلام خدمت حضرت آیت الله صافی ارائه کرد و از آن مرجع تقلید و حوزه‌ی علمیه قم درخواست کرد تا در همه برنامه‌ها به دولت منتخب کمک و رهنمودهای لازم را ارائه کنند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 7