نظر آیت‌الله جوادی درباره مذاکره تلفنی روحانی و اوباما/ تاکید بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و علوم انسانی

 آیت الله جوادی آملی
در دیدار سرپرست وزارت علوم مطرح شد؛
نظر آیت‌الله جوادی درباره مذاکره تلفنی روحانی و اوباما/ تاکید بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و علوم انسانی  
 حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که امروز تنها لاشه علوم غربی تدریس می‌شود بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: پیشرفت‌های محتلف علمی در کشور مرهون توجه به اسلام و مبانی دینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت:  این یک اصل مهم است که باید به دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را عامل عزت ملت ایران در دوران معاصر خواند و ابراز کرد: آنچه ما را در انقلاب و دوران دفاع مقدس پیروز کرد تمسک جستن به اسلام و مکتب تشیع بود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: پیشرفت‌های محتلف علمی در کشور مرهون توجه به اسلام  و مبانی دینی است.
این مفسر برجسته قرآن بر ضرورت احترام و ادب به دیگران به ویژه در عرصه بین الملل تأکید کرد و با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکا، گفت: این اصل در سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل رعایت شد.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: رییس جمهور در تماس تلفنی کاخ سفید نیز با نهایت سربلندی پاسخ رییس جمهور آمریکا را داد.
وی با بیان این که شرط اسلامی شدن دانشگاه‌ها دینی شدن دروس و متون علمی است، ابراز کرد: این‌که تنها به رعایت احکام شرعی و انجام عبادات از سوی دانشجویان بسنده کنیم چون این امر فقط به مسلمان پروری کمک می‌کند و به اسلامی شدن علوم کمکی نمی‌کند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم،‌ اظهار کرد: امروز تنها لاشه علوم غربی تدریس می‌شود و باید اقدامی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام داد.
این مفسر برجسته قرآن تأکید کرد: زمانی که به خداوند و خلقت او اعتقاد کامل داشته باشیم آنگاه دانش اسلامی و دینی خواهیم داشت.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر این‌که اگر علوم دانشگاهی ما اسلامی باشند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، افزود: دانشجویان ایرانی و مسلمان نباید در خدمت کشورهای غربی باشند و وزارت علوم باید برای این امر چاره اندیشی کند.

وی با اشاره به جنگ افروزی غربی‌ها در جهان، اظهار کرد: متأسفانه امروز بودجه‌های نظامی غربی‌ها برای کشتار کشورهای مظلوم صرف می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 10