صدا و سیما باید با حوزه و مراجع هماهنگ باشد

آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به تعطیلی دروس حوزه های علمیه در روز هفتم صفر، تصریح کرد: به هیچ وجه درست نیست که بین حوزه و صدا و سیما ناهماهنگی وجود داشته باشد.

 حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر ضرورت اقامه عزا در این روز تاکید کرد.

وی با تاکید بر این که صدا و سیما باید در این جهت با علما، حوزه و مراجع هماهنگ باشد، تصریح کرد: در روز هفتم صفر به مناسب شهادت امام مجتبی از قدیم دروس حوزه های علمیه تعطیل بوده است، اما با توجه به اینکه بنا به روایتی میلاد امام موسی کاظم(ع) در این روز قرار دارد، صدا و سیما به مردم و مخاطبان خود تبریک می گوید.

این مرجع تقلید با بیان این که ناهماهنگی بین حوزه، علما و صدا و سیما درست نیست، تصریح کرد: باید هماهنگی لازم در این خصوص بین رسانه های گروهی، صدا و سیما و حوزه و مراجع وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم رفع این دوگانگی و تبعیت رسانه ملی از مرجعیت دینی تاکید کرد.

گفتنی است، سه شنبه هفتم صفر مصادف با ۱۹ آذرماه به مناسبت سالروز شهادت امام مجتبی(ع) دروس مراجع تقلید و علما تعطیل و مجالس عزاداری در بیوت آنان برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 5 =