عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :خراسان رضوی باید پیشقراول فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد/اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مباحث قرآنی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان رضوی باید پیشقراول سایر استان‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی باشد.

خبرگزاری فارس: خراسان رضوی باید پیشقراول فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر ظهر امروز در «جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت» در هتل میثاق مشهد، با اشاره به فرمایش امام علی (ع) که قرآن را همچون دریای بی‌کران می‌دانستند، اظهار کرد: همه افراد امکان بهره‌برداری از قرآن را دارند و هرکسی آمادگی بیشتری داشته باشد به همان میزان از بهره‌اش از قرآن بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ما نمی‌توانیم بهره کافی را از قرآن ببریم، این به دلیل ضعف خودمان است، افزود: در جامعیت قرآن هیچ نقصی نیست و همه چیز در این کتاب برای ما ذکر شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فرصت‌هایی در راستای اعتلای برنامه‌های قرآنی وجود دارد که باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: امروز مهدهای ما با قرآن انس گرفتند اما هنوز باز هم فاصله‌ای بین مهدها با قرآن وجود دارد  که این فاصله باید با ایجاد شکوفایی و انس با قرآن در کودکان از میان برداشته شود.

پژمان‌فر تأکید کرد: مهدهای کودک باید با قرآن به عنوان محوری‌ترین مسائلی که انسان با آن روبه‌رو است توجه بیشتری داشته باشند و کودکان را به سمت انس با قرآن و تعلق پیدا کردن به آن سوق دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مراکز شبانه‌روزی برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود، تصریح کرد: باید برای برنامه‌های قرآنی در قالب حفظ، قرائت، مفاهیم و تدبر و غیره زمینه‌سازی شود تا افراد با استفاده از فرصتی که در اختیار دارند بهره کافی را از قرآن ببرند.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها توجه بیشتری به مسائل قرآنی دارند، تأکید کرد: خراسان رضوی باید نسبت به سایر استان‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی پیشقراول باشد و با تربیت قاریان و حافظان ممتاز گام موثری در این زمینه بردارد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مباحث قرآنی

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در حاشیه «جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد، با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان مدارس پس از سال‌ها درس خواندن در مدارس و وارد شدن به دانشگاه هنوز قرائت صحیح قرآن را نمی‌دانند، اظهار کرد: علت این ضعف را باید در نظام آموزش و پرورش  پیدا کنیم چرا که این ضعف در نظام آموزشی ما است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما برای دانش‌آموزان انگیزه کافی برای روی آوردن به قرآن ایجاد نکرده‌ایم، تصریح کرد: ما چون نتوانسته‌ایم نظام آموزشی منسجم و کارامدی داشته باشیم، علی‌رغم داشتن زمان مناسب برای آموزش مسائل قرآنی، متأسفانه نتوانسته‌ایم در زمینه قرائت قرآن دانش‌آموزان موفق عمل کنیم.

* آموزش و پرورش نسبت به ضعف قرائت قرآن دانش‌آموزان چاره‌ای بیندیشد

پژمانفر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پس از طی کردن دوره آموزشی در دبستان، راهنمایی و حتی دبیرستان هنوز نمی‌‌توانند تلاوت و قرائت صحیحی داشته باشند، تأکید کرد: آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع تجدید نظر جدی داشته باشد و نسبت به ایجاد انگیزه و آموزش افراد گام‌های موثری بردارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مباحث قرآنی خبر داد و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۳ این ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه را برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته و امید است با این اقدامات روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر در زمینه قرآنی باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 7