آیت الله سبحانی: سطح زندگی مسؤولان باید در حد متوسط باشد

1_L_134212
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امام جماعت باید رابطه‌ خوبی با جوانان داشته باشد و در سفرها با آنها همراه شود، گفت: حضور امام جماعت مسجد در میان جوانان جلوی جذب این قشر از جامعه از سوی ضد انقلاب را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار مسؤولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، با اشاره به اهمیت مسجد در اسلام، گفت:‌ پیامبر اسلام نخستین کاری که پس از ورود به مدینه انجام دادند ساخت مسجد بود.

وی ادامه داد: خطبه‌های پیامبر اسلام،‌ اعزام رزمندگان به جنگ، نکارش نامه‌ها، تربیت افراد از نظر روحی و فکری و بسیاری از امورات مسلمانان در آن زمان در مسجد صورت می‌‌گرفت.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که مسجد به عنوان یکی از مراکز بزرگ اسلامی برای فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، دینی و اخلاقی است، اظهار کرد:‌ البته امروز با توسعه جامعه باید کارها تقسیم شود و نمی‌توان همه کارها را در مساجد انجام داد.‌

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های مسجد موفق، گفت: هر مسجدی که امام جماعتش نسبت به مسجد علاقه‌مند باشد، خانه‌اش در کنار مسجد باشد و قبل از مؤمنان می‌آید و بعد از آنها می‌رود، آباد و موفق است.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه داد: مسؤولان مساجد باید کسانی را برای امام جماعت انتخاب کنند که ساکن محله همان مسجد باشد و کار دیگری به جز امام جماعت نداشته باشد.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: سابقا نیز علما نزدیک مساجدی که در آن نماز می‌خواندند بودند و این امر به موفقیت آن مسجد کمک فراوان می‌کرد.

وی یکی از ویژگی‌های امام جماعت مسجد را روانشناسی دانست و گفت: امام جماعت مسجد باید در جوانان تأثیرگذار باشد و این‌گونه نباشد که از لحاظ ظاهری به آنها ایراد گیرد.

این مرجع تقلید آشنایی و خبر داشتن از مشکلات مردم را از دیگر ویژگی‌های امام جماعت مسجد خواند و افزود:‌ امام جماعت مسجد نباید در برابر مشکلات شانه خالی کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که امام جماعت باید رابطه‌ خوبی با جوانان داشته باشد و در سفرها با آنها همراه شود، ابراز کرد: حضور امام جماعت مسجد در میان جوانان جلوی جذب این قشر از جامعه از سوی ضد انقلاب را می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی زندگی متوسط را از دیگر ویژگی‌های امام جماعت مسجد برشمرد و اظهار کرد: همان گونه که در قانون اساسی ما آمده مسؤولان ما نیز باید از زندگی متوسطی برخوردار باشند.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) بر ضرورت توجه به قرآن در مساجد تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌هی مساجد باید حفظ سوره‌های کوچک قرآن از سوی نوجوانان و جوانان باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11