علوم اسلامی همه خدایی بودند، ولی غرب همه آن علوم به غارت برده را سکولاریزه کرد و به خود جوامع شرقی و اسلامی عرضه داشت/منشاء توفیقات بزرگ جوامع بشری اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است/مسؤولان باید قدرشناس نعمت ولایت و انقلاب باشند/

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که تنها راه پیروزی اسلام وحدت شیعه و سنی است، گفت: نظام‌های سکولار محکوم به انزوا و سقوط هستند.
منشاء توفیقات بزرگ جوامع بشری اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
حضرت آیت الله نوری همدانی : پست و مقام در واقع عاریتی چند روزه است، از این رو چه خوب است که با رعایت انصاف، عدالت، موازین و اصول فضیلت از این فرصت برای خدمت و اندوختن ذخیره آخرت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در کنگره شیخ سلار دیلمی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ اسلام نشان می دهد که منشاء توفیقات بزرگ جوامع بشری اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

وی با اشاره به نامه نگاری های متعدد حضرت رسول اکرم(ص) برای دعوت به اسلام گفت: تنها پادشاه حبشه به خدا و رسولش ایمان آورد و بقیه سلاطین اعتنایی به این دعوت نکردند، اما پیامبر اسلام به ادامه تبلیغ و رسالت خود پرداخت و امروز شاهدیم که اسلام عالم‌گیر شده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که رشد و توسعه علمی، صنعتی و فناوری غرب مدیون اسلام و دانشمندانش است، افزود: زمانی بود در سراسر اروپا یک دانشمند هم پیدا نمی‌شد و جالب اینجاست که حتی یک کتابخانه‌ هم نداشتند.

این مرجع تقلید منشاء توسعه و رشد غرب را تمدن بزرگ اسلامی دانست و افزود: دانشمندان بزرگ مسلمان راه پیشرفت و توسعه سریع جهان اسلام را هموار کردند، تاریخ گواه است که غرب دانشمندان شرق را به بردگی خود درآورده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: غرب جنگ‌های صلیبی را برای نابودی ریشه اسلام و مسلمین طرح‌ریزی کرد و پس از آن که در این جنگ‌ها شکست خورد، وارد صحنه مبارزه دیگری شد و با غارت کتابخانه ها و علوم دانشمندان اسلامی تمدن جدیدی را به وجود آورد.

وی با بیان این‌که غرب علوم شرقی را سکولار کرده و به جهان عرضه داشته است، تصریح کرد: علوم اسلامی همه خدایی بودند، ولی غرب همه آن علوم به غارت برده را سکولاریزه کرد و به خود جوامع شرقی و اسلامی عرضه داشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: غربی ها علت فاعلی که خدا بود و علت فعلی که خدمت به بشریت بود را از علوم اسلامی منسوخ کردند و تنها به علت صوری و فیزیکی این علوم بسنده کردند، آنان علوم ما را به تصرف خود در آوردند و با ایجاد انواع و اقسام فرقه‌ها و مذاهب بین مسلمانان افتراق ایجاد کرده اند.
وی با تأکید بر حفظ هوشیاری و آگاهی مسلمانان نسبت به توطئه های غربی در منطقه اظهار داشت: آنان قصد دارند جوامع غربی را عقب‌مانده و منحط نگه دارند، بعدها در شرق اردوگاه کمونیستی و در غرب اردوگاه کاپیتالیستی را علیه مسلمانان ایجاد کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجع عالیقدر جهان تشیع امام خمینی(ره) خط بطلانی بر توطئه های غربی بوده است، گفت: امروز ملت ایران و همه مسلمانان جهان مدیون نهضت حسینی خمینی بزرگ هستند.

 

مسؤولان باید قدرشناس نعمت ولایت و انقلاب باشند

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: پست و مقام امانتی دست شماست تا به مردم خدمت کنید.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولیت اصول خاص خود را دارد، گفت: سه نوع مسؤولیت داریم؛ مسؤولیت فردی، اجتماعی و شغلی که هر یک به نوبه خود دارای وظایف و حساسیت های خاص خود است، در کل اول باید خودمان را ساخته و به علم، ایمان و اخلاق مسلح شویم سپس برای تحقق مسوولیت اجتماعی گام برداریم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که احساس مسؤولیت در قبال وضعیت برادران دینی و مسلمان، جزو اصول مسلم اسلامی است، تصریح کرد: بنابر احادیث و روایات معتبر وارده هرکس به کار و مشکلات مسلمانان حساس نباشد، مسلمان نیست، البته با این توضیح که مرزهای جغرافیایی مهم نیستند، بلکه در اسلام مرزها فقط ایمان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه که در آن حضرت علی(ع) اصول حکومت‌داری را به مالک اشتر سفارش کرده اند، افزود: حضرت در آن نامه خطاب به مالک اشتر بر تربیت صالح مردم سفارش داشته و بر مردم‌داری، حسن معاشرت، اخلاق اسلامی و تواضع در برابر مردم تأکید کرده است.

وی در ادامه به تشریح اصول مدیریت در اسلام پرداخت و اظهار داشت: پست و مقام در واقع امانتی چند روزه است، از این رو چه خوب است که با رعایت انصاف، عدالت، موازین و اصول فضیلت از این فرصت برای خدمت و اندوختن ذخیره آخرت استفاده شود.

این مرجع تقلید مسؤولیت در حکومت اسلامی را توفیق بزرگی برای مدیران دانست و خاطرنشان کرد: قبول مسؤولیت در نظام اسلامی بایستی با تکریم شعائر اسلامی همراه باشد، در حقیقت مدیران باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف در ادارات حساس باشند و فرهنگ ولایی را ترویج کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رهبری در نظام اسلامی پرداخت و با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره بقره اظهار داشت: خداوند متعال از اول خلقت هیچگاه زمین را از رهبر و امام بی نصیب و خالی نگذاشته و نخواهد گذاشت که این امر نشان از اهمیت رهبری در زندگی انسان ها دارد.

وی خواستار قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی شد و گفت: لطف الهی بود که یک عالم فقیه، مجاهد، فریادگر و با صلابتی چون امام خمینی(ره) بپاخاست و علیه رژیم طاغوت ایستاد و انقلابی را به پیروزی رساند که امروز شما مسؤولان باید قدرشناس نعمت ولایت و انقلاب باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =