پیش‌بینی تشرف ۳ میلیون زائر به حرم رضوی در شب‌های قدر

3
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم ویژه شب‌های قدر در رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید جلال حسینی، در نشست خبری مشترک معاونت تبلیغات و ارتباطات و معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های شب‌های قدر حرم مطهر رضوی اظهارداشت: مراسم شب‌های قدر از مهمترین مناسبت‌هایی است که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و آستان قدس رضوی به جهت حضور چشم‌گیر زائران و اهمیت و ظرفیت معرفت افزایی و بصیرت بخشی آن شب‌های قدر ، توجه ویژه‌ای به این مراسم دارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مراسم لیالی قدر از ساعت ۲۱ با قرائت دعای جوشن کبیر توسط زاکرین اهل بیت(ع) آغاز می‌شود و تلاش خواهیم کرد حداکثر مراسم تا ساعت یک بامداد به پایان برسانیم تا زائران بارگاه منور رضوی به سفره های سحری خود نیز برسند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه به تشریح برنامه‌های شب‌های قدر پرداخت و عنوان کرد: مراسم ویژه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ با قرائت دعای جوشن کبیر توسط زاکرین اهل بیت(ع)، ابراهیم قانع و عباس حیدرزاده آغاز و حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در ویژه برنامه شب بیست و یکم حجت الاسلام دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد، خاطرنشان کرد: مداحان «سروری» و «نبوی» در این مراسم دعای جوشن کبیر را قرائت خواهند کرد.

حجت‎الاسلام حسینی افزود: در شب بیست و سوم «سید مهدی میرداماد» مداح اهل‌بیت(ع) ضمن قرائت دعای جوشن کبیر به مرثیه‌سرایی می‌پردازد و پس از این برنامه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری سخنرانی و مراسم احیا را برگزار می‌کند.

بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام در شب بیست و سوم

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه «بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا(ع) برپا خواهد شد» تصریح کرد: به جهت مستحب و سفارش شدن تلاوت سوره‌های دخان، روم، عنکبوت و قدر در شب‌های قدر و بویژه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از دوتن از قاریان مصری و ایرانی دعوت به عمل آمده تا در جمع حدود یک میلیون نفری زائران که در اماکن متبرکه رضوی و خیابان‌های اطراف گرد خواهند آمد، به تلاوت بپردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اذعان داشت: به منظور بهره‌مندی بیش‌تر عموم زائران از ویژه برنامه‌های شب‌های قدر حرم مطهر رضوی، اکثر صحن‌ها ی حرم مطهر با تلویزیون‌های پهن پیکر تحت پوشش کامل صوتی و تصویری قرار می‌‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان از پخش زنده مراسم شب‌های قدر از تلویزیون رضوی به آدرس اینترنتی www.razavi.tv خبر داد و افزود: علاوه بر پخش مستقیم مراسم شب‌های قدر از تلویزیون رضوی، بطور زنده نیز شبکه‌های یک و سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

مراسم شب‌های قدر ویژه زائران غیر ایرانی  

وی درباره برگزاری برنامه های ویژه شب های قدر برای زائران غیر ایرانی  اظهار داشت: در طول سال، ساعات، روزها، شبها و ماهها و اساساً زمانهای متفاوتی وجود دارد. اما در میان همه این زمانها، بعضی به واسطه عنایت و توجه خداوند و اثراتی که بر این زمانها مقرر شده یا اتفاقاتی که در آنها روی داده یا می‌دهد، دارای اهمیت، شرافت و عظمت ویژه‌ای هستند. یکی از این زمانها شب‌های قدر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به این که یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی توجه به حضور زائران غیر ‏ایرانی در ماه رمضان حرم مطهر است، عنوان کرد: ویژه برنامه‌های شب شهادت امام ‏علی(ع) و شب‌های قدر ویژه زائران خارجی در حرم مطهر به طور ویژه برگزار می شود.

وی  با اشاره به برگزاری برنامه برای زائران عرب زبان، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمداوی در این شبهای عزیز، در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء به ایراد سخن می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی در ادامه ابراز داشت :حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حیدر زیدی سخنران این مراسم در جمع زائران اردو زبان هستند که یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق غدیر حرم مطهر رضوی به تبیین حقیقت شب های قدر از منظر معصومین(ع) می پردازند.

۳میلیون تشرف زائر به حرم رضوی در شب های قدر

همچنین در ادامه این نشست محمود ممتاز معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی گفت: در شب های قدر سه میلیون نفر تشرف به بارگاه ملکوتی ثامن الائمه (ع) پیش بینی می شود و ۲۰ هزار نفر خدمه و خدمتگزار آماده ارایه بهترین خدمات به زائران هستند.

ممتازافزود: ۶۰۰ هزار جلد کتاب ادعیه مخصوص شبهای قدر در ۱۶ پایگاه مستقر در حرم مطهر و یک میلیون آب معدنی سرد بین زائران توزیع می شود.

وی همچنین از غبارروبی اماکن متبرکه در قبل، حین و پس از برنامه های شب های قدر و همچنین توسعه خدمات فوریتهای پزشکی در پایگاه های ثابت و سیار حرم مطهر خبر داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 12