تشکیل رسانه دینی و طراحی هنر معنویت‌گرا / خبرگزاری ویژه خواهران طلبه راه‌اندازی شود

دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با مدیر کل صداوسیمای مشهد


مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی برقراری ارتباط بیشتر بین حوزه‌های علمیه برادران و حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری خواند و خواستار راه‌اندازی خبرگزاری ویژه خواهران طلبه شد.

حجت‌الاسلام علی نهاوندی مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از همکاران این رسانه حوزوی، خواستار راه‌اندازی خبرگزاری مستقل و ویژه خواهران طلبه شد.

وی از حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین کانون تئوریک برای پیشبرد اهداف نظام نام برد و گفت: مبانی و چارچوب های یک نظام اسلامی، نیازمند طراحی مدل ها و ساز وکارها متناسب با جامعه امروز است که طراح آن باید با متون اصیل اسلامی آشنا باشد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در ادامه با اشاره به راه اندازی معاونت جریان شناسی مؤسسه رسا خاطرنشان کرد: بررسی اندیشه حوزه که جای آن بسیار خالی بود یک اتفاق مبارک است که کارکردهای داخلی و خارجی فراوانی می تواند داشته باشد.

وی اظهار داشت: در بخش جریان شناسی باید حوزه های علمیه را یک موجود زنده بدانیم که از عناصر مختلف کالبدی و فیزیکی، بخش های آموزشی و متون، اساتید و مدارس علمیه، مراکز پژوهشی و عناصر تبلیغی که یک هدف را دنبال می‌کنند، تشکیل شده است.
حجت‌الاسلام نهاوندی با بیان اینکه خبرگزاری رسا با بحث جریان شناسی نشان داد که می‌خواهد تعریف جدیدتری را از موضوع خبر ارائه دهد، پیشنهاد کرد که این خبرگزاری رصد کند در آینده چه رویکردی و با چه مبنا و اصولی باید درباره فقه رسانه، فقه هنر، فقه سیاسی و فلسفه هنر اتخاذ شود.
وی رصد بازار فکر و فرهنگ بین المللی و سنجش تضارب آرا با آن را ضروری دانست و با بیان اینکه باید پل ارتباطی دو سویه بین نیازها و میل‌ها برقرار شود، گفت: در برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم بر فرهنگ دینی تأکید شده اما ردپایی از این مباحث دیده نمی شود.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه در بافت‌های اجتماعی شکل می‌گیرد که باید با جریان‌سازی و جریان‌شناسی به خوبی استخراج شود، ورود به عرصه‌های مختلف برای برطرف شدن این مشکلات را از مأموریت‌های یک خبرگزاری عنوان کرد.
حجت‌الاسلام نهاوندی با بیان اینکه کار خبرگزاری‌ها جریان‌ سازی است، اما خواستار رعایت حریم‌ها در این زمینه شد و افزود: برخی مناصب حوزه در بحث خبر، ساز و کار مجزا می‌طلبد که به طور مثال باید روشن شود آیا مراجع و بیوت مراجع نیز باید جریان‌شناسی شوند؟
وی در این زمینه با تأکید بر برقراری ارتباط هرچه بهتر و بیشتر بین حوزه‌های علمیه برادران و حوزه‌های علمیه خواهران، پیشنهاد راه‌اندازی یک خبرگزاری مستقل و ویژه خواهران طلبه را ارائه کرد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اعلام آمادگی این مرکز برای همکاری با خبرگزاری رسا در عرصه حوزه‌های علمیه، بر کشف و جذب استعدادهای حوزوی، تقویت ورودی‌های حوزه از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای و افزایش سواد رسانه‌ای حوزویان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه باید حوزه و حوزویان مردمی شده و جریان زندگی آنها برای همه قابل دسترس باشد، حرکت به سمت تشکیل رسانه دینی و طراحی هنر معنویت‌گرا را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اگر حوزه به تربیت مجتهدان رسانه‌ای بپردازد، می‌تواند فقه خود را در رسانه پیاده کند.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از همکاران و خبرنگاران این رسانه حوزوی از بخش‌های خبری صدا و سیمای خراسان رضوی مانند بخش تحریریه خبر، بخش خبرنگاران و تهیه کنندگان، مدیریت هماهنگی و پشتیبانی خبر و استودیو پخش زنده تلویزیون و رادیو بازدید کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17