اقدامات غیر اخلاقی و غیر انسانی تکفیری ها هیچ ربطی به اسلام ندارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد اسلامی را با خشونت و ترور تعبیر کردن کار غلطی است و کسانی که چنین می کنند یا از آموزه های دینی نا‌آگاه هستند و یا غرض و مرض دارند.
مولوی نذیر احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» که عصر چهارشنبه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور اندیشمندان، رهبران و نخبگانی از ادیان توحیدی در سالن شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: پیش از نبوت حضرت محمد(ص)، پیامبرانی چون موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) منادی صلح برای جهانیان بودند و بعد از حضرت عیسی(ع)، نیز نخستین ارتباط آسمانی که بر روی زمین با پیامبر اسلام برقرار شد بر همین مطلب تأکید دارد.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تردیدی نیست که امروز دانش به اوج خود رسیده است، گفت: در حالی که دانش بشری در حوزه های مختلف رشد بسیاری داشته، صلح و امنیت به همان میزان از بساط دنیا رخت بر بسته است.

مولوی سلامی با بیان این که آن چه امروز بشر شاهد کشت و کشتار در دنیاست شاید در تاریخ به روی خود ندیده باشد، علت این وضعیت را جدایی دین و دانش از یکدیگر دانست و تصریح کرد: وقتی دانش از دین جدا شد، به جای آن که جهان را به بهشتی برای آرامش و راحتی انسان ها تبدیل کند، آن را به یک جهنم تبدیل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بشریت می خواهد خود را از این وضع نجات دهد باید بین دین و دانش وحدت ایجاد کند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره سوء تفاهم بین تکفیر و جهاد اسلامی گفت: یکی از عوامل ایجاد این سوء تفاهم ها رفتار گروهک های تکفیری سلفی است که از روی جهل و خشونت رفتارهایی دارند که بر اساس آن نگاه منفوری از اسلام و جهاد ایجاد می کنند.
مولوی سلامی با بیان این که جهاد هیچ گاه به این معنی نیست که علیه کسی که مسلمان نیست به مبارزه بر خیزیم و او را بکشیم، ابراز داشت: روش اسلام این است که مردم را به دین اسلام دعوت می کنند که اگر پذیرفتند پسندیده است اما اگر نپذیرفتند، به شرط آن که علیه دین اقدام نکنند، در سایه حکومت اسلامی با امنیت و ارامش زندگی می کنند.
وی افزود: بنابراین جهاد اسلامی را با خشونت و ترور تعبیر کردن کار غلطی است و کسانی که چنین می کنند یا از آموزه های دینی نا‌آگاه هستند و یا غرض و مرض دارند.
مولوی نذیر احمد سلامی با تأکید بر این که جهاد در اسلام برای ایجاد فضای امنیت و صلح پایدار است، اظهار داشت: ما در سیره حضرت رسول اکرم شاهد آن بودیم که آمار کشته شدگان طرفین در تمام غزوات ایشان از ۱۵۰۰ تجاوز نمی کند اما آمار کشته شدگان در جنگ جهانی دوم که ۹ سال طول کشید، ۵۰ میلیون نفر و ۱۲ میلیون مورد سقط جنین و آوارگی میلیون ها انسان بوده است.
وی درباره ماهیت جنایات گروه های تکفیری گفت: اینها را کسانی خلق کردند که می خواهند با حرکات خودشان چهره اسلام را مخدوش نشان دهند وگرنه اسلام دین رحمت است و پیامبر اسلام، پیامبر رحمت و عطوفت است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاثر و تأسف از اقدامات تکفیری ها به نام اسلام ابراز کرد: امروز متاسفانه فرقه هایی منتسب به اسلام، انسان ها را زنده زنده ذبح می کنند و خود را مسلمان معرفی می کنند؛ اینها دارند چهره اسلام را مخدوش می کنند.
این عالم اهل سنت ادامه داد: این ها دارند عده ای را به کفر متهم می کنند و به جرم کفر آنها را ذبح می کنند در حالی که اسلام ابداً چنین نظری ندارد.
مولوی نظیر احمد سلامی با بیان این که در هیچ نظامی نیست که در برابر قدرتی که علیه او بایستد خاموش باشد، عنوان کرد: اسلام تنها در برابر کسانی که در برابر او بایستد و بخواهد با آن مقابله کرده و متخاصم باشد، مقابله نظامی دارد.  
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مکارم اخلاق در نظام اسلامی و سیره پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: اسلام دین آرامش، رشد و اخلاق است و رسول اکرم(ص) نیز فرمود که من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تمام کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مکارم اخلاق این است که شما حتی با دشمن نیز اصول اخلاقی را رعایت کنید و بنابراین امر، رفتارهای غیر اخلاقی و غیر انسان دوستانه تکفیری ها هیچ ربطی به اسلام ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =