اسلام به عالمان با بصیرت و آگاه به زمانه‌ نیاز دارد

آیت الله حسین نوری همدانی

 حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که علما باید به روز باشند و نسبت به شرایط و وضعیت زمان خود آگاهی لازم را داشته باشند، گفت: دنیای اسلام امروز به چنین افرادی نیاز دارد.
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) با تأکید بر این که طلاب باید به شناخت درستی نسبت به زمانه خود داشته باشند، اظهار داشت: دنیای اسلام امروز به عالمی نیاز دارد افزون بر علم و تقوا، از آگاهی لازم نیز برخوردار باشد.

وی با بیان این که فقیه با سواد و محقق می‌تواند چراغ راه هدایت مردم باشد، گفت: کسی که سوادش کم باشد به درد جامعه نمی‌خورد بنابراین طلاب علوم دینی باید از همان آغاز با همتی بلند سعی کنند همان راهی را بروند که شیخ طوسی‌ها و شیخ مفید‌ها رفته‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم داشتن درک صحیح نسبت به جامعه و متناسب سازی شیوه تبلیغ با آن را بسیار مهم خواند و بیان داشت: باید توجه داشته باشید که هر دورانی ادبیات خاص خود را دارد و عالمی موفق است که به زبان عصر خود مسلط باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایاتی در زمینه فضیلت عالم و علم آموزی، گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید کسی که در مسیر علم آموزی قدم بردارد همانند کسی است که روزها را به روزه‌ داری و شب‌ها را به عبادت مشغول است.

وی آمادگی طلاب پیش ورود به اجتماع و عرصه تبلیغ را مهم خواند و ابراز داشت: همان‌گونه که مجاهدان پیش از رفتن به میدان جنگ به تمرین و تجهیز خود مشغول می‌شوند، طلاب نیز باید مقدمات کار تبلیغ را در دوران تحصیل فراهم آورند تا بتوانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

این مرجع تقلید برای موفقیت در مسیر طلبگی توجه و عمل به چند نکته را ضروری خواند و تصریح کرد: اخلاص، بلند همتی، اراده، جدیت، نظم، اخلاق، نماز شب و تقویت ارتباط خود با امام عصر(عج) از جمله مواردی است که رعایت‌ آنها برای موفقیت در این راه بسیار مهم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این روایت امیرالمؤنین(ع) که فرمودند«العلماءُ باقونَ ما بقی الدَهْرُ» گفت: بقای علما به آثار آنها است؛ بنابراین لازم است که طلاب از همان ابتدا در زمینه نویسندگی آموزش ببینند تا بتوانند علم خود را از راه نگارش کتاب به دیگران و نسل‌های بعدی منتقل کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9