معصیت سبب خواری انسان نزد ائمه اطهار می‌شود

 
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) بر همه اعمال ما آگاه هستند، گفت: گناه و معصیت ما را پیش امامان خوار و ذلیل می کند، بنابراین وقتی قصد زیارت ائمه را داریم باید بدانیم پیش کسی می رویم که بر همه گناهان ما آگاه است.

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، عضو اتاق فکر تبلیغ، پس از اقامه نماز صبح امروز در سلسله برنامه های تبلیغی دهه آخر صفرالمظفر حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: از راهکارهای نیک‌بختی و سعادتمند بودن در زندگی، داشتن الگو، دوست و هم نشین مناسب است زیرا الگوهای خوب انسان را به سعادت و نیک‌بختی می رسانند.

وی تصریح کرد: بنابراین در قرآن کریم آمده است که برای تمام زمان ها یک نفر که از سوی خداوند مورد امتحان قرار گرفته به عنوان پیامبر در قریه های کوچک و بزرگ فرستاده شده است تازمان رسیدن خاتم انبیا که نبوت خاتمه یافت.

عضو اتاق فکر تبلیغ، با بیان این که برای این که زمین از راهنما و الگو برای بشر خالی نباشد خداوند ۱۲ امام را فرستاد، افزود: چندین روایت از نبی مکرم اسلام در خصوص معرفی اهل بیت رسیده است؛ از علی بن ابیطالب(ع)، امام حسن و امام حسین(ع)…. تا مهدی آل محمد(عج). که اهل سنت نیز قبول دارند.

حجت الاسلام طباطبایی اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) با چهار امتحان الهی از سوی خداوند به عنوان پیامبر معرفی شد و این الگوی بزرگ مکتب اسلام از خدواند درخواست امام شدن ذریه اش را کرد که خطاب رسید ای ابراهیم هر کدام از فرزندان ظالم باشند به امامت نمی رسند.

وی با اشاره به این که علامه طباطبائی افراد را به چهار گروه تقسیم کرده است، تصریح کرد: کسانی که از ابتدا تا پیری کج هستند و با هیچ نصیحتی به راه راست نمی روند، دوم مردمی که از ابتدا تا آخر زندگی خوب نیستند، سوم کسانی که مدتی خوب سپس آنقدر بد که مثل یک حیوان آدمخوار می شوند و گروه بعدی کسانی که تمام عمر بنده خوب خداوند هستند.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: وجود مقدس امام علی(ع) جزء گروه چهار است که پیامیر(ص) در غدیر خم معرفی کردند: «من کنت مولا فهذا علی مولا».

عضو اتاق فکر تبلیغ، ائمه بر همه اعمال ما آگاه هستند و گناه و معصیت ما را پیش امامان و خداوند خوار و ذلیل می کند، بنابراین وقتی جلوی حرم ائمه می ایستیم و قصد زیارت داریم باید بدانیم پیش کسی می رویم که بر همه گناهان ما آگاه است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار آن توبه است؛ خداوند می بخشد، وقتی خدا بخواهد و امر کند پیامبر(ص) و ائمه اطهار از گناهان ما صرفه نظر می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 3 =