حکم اعدام شیخ نمر برای انحراف اذهان عمومی ار فاجعه منا است

حجت الاسلام طباطبایی امام جمعه فریمان
امام جمعه فریمان گفت: تأیید حکم اعدام شیخ نمر نخستین اقدام سعودی‌ها در منحرف کردن افکار عمومی از فاجعه منا است.

حجت الاسلام ابوالفضل طباطبایی، امام جمعه فریمان و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حکم اعدام شیخ نمر را یکی از احکام کم نظیر در تاریخ حکومت های به ظاهر اسلامی عنوان و اظهار کرد: در تاریخ نمی توانیم مشابه آن را به گونه فعلی پیدا کنیم.

وی با بیان این که تایید حکم اعدام شیخ نمر و اجرای آن از اصل صدور حکم از سوی سعودی ها کاری احمقانه تر است، گفت: این حکم هم با بی درایتی سیاسی صادر شد و هم با بی درایتی تایید گردید و اجرای آن هم چنین خواهد بود.

اجرای حکم اعدام شیخ نمر پیامد بسیار سنگین برای کشور عربستان دارد

حجت الاسلام طباطبایی اجرای حکم اعدام شیخ نمر را دارای پیامد بسیار سنگین برای کشور عربستان دانست و تصریح کرد: داشت که از جمله آنان این است که وجهه عربستان را در نگاه مسلمین جهان از این که هست بیشتر افول خواهد داد و همه مسلمانان با نگاه بسیار بدی به این کشور خواهند نگریست.

امام جمعه فریمان با بیان این که اگر عربستان بخواهد جایگاه سیاسی خودش را حفظ کند باید از اجرای حکم اعدام شیخ نمر جلوگیری کند، تصریح کرد: اعدام شیخ نمر سبب یک چالش بسیار جدی در منطقه و جهان اسلام خواهد شد که در نخستین مرحله دامن خود کشور عربستان را خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با نوجه به موقعیت فعلی عربستان در منطقه، همه می دانند که عربستان ظرفیت تحمل این جنین چالشی را ندارد و منجر به گرفتاری های بسیاری خواهد شد.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که با اعدام شیخ نمر امنیت حاکمان سعودی تامین نخواهد شد، گفت: کشوری که بالغ بر دو و نیم میلیون نفر شیعه دارد وقتی بخواهد یک عالم شیعی برحسته را اعدام کند آن هم به بهانه جرم سیاسی که در حقیقت جرم نبوده بلکه دفاع از حقوق شهروندی یک ملت بوده است، قطعا شیعیان و بلکه برخی از اهل تسنن بر پا خواهند خواست.

وی افزود: پیشنهاد رسانه های مزدور همیشه بر این است که برای ایجاد انحراف در روند جریان های فکری ملت ها سعی کنید تا زمینه تغییر نگاه ها را فراهم کنند این مورد نمادی از همان تغییر نگرش ملت ها است.

حجت الاسلام طباطبایی اعلام حکم اعدام شیخ نمر را نخستین اقدام سعودی در منحرف کردن افکار عمومی از فاجعه منا عنوان و اظهار کرد: وقتی که در فاجعه منا هرچه تلاش کردند تا افکار عمومی از آن مطلع نشوند ولی موفق نبودند و با حضور رسانه بسیار خوب ایران اسلامی این مساله برای همگان واضح شد، نخستین اقدام حاکمان بی فکر و بدون درایت سعودی برای مخفی کردن موضوع، اعلام این خبر بوده است.

امام جمعه فریمان خاطرنشان کرد: انحراف افکار عمومی بی فایده خواهد بود و حاکمان سعودی هنوز در فضایی زندکی می کنند که مناسب ۲۰۰ سال قبل است نه امروز که با هیج وسیله ای نمی شود درهای خبری دنیا را بست.

وی با بیان این که هم زمانی حادثه منا و حکم اعدام شیخ نمر، می تواند برای محکومیت آل سعود موثر تر واقع شود، گفت: جهان اسلام به ظالم بودن آل سعود راحت تر حکم کند و جهان اسلام می تواند از هماهنگی این دو بازخوانی جنایات آل سعود در تاریخ علیه مکتب تشیع و اسلام را در دستور کار خود قرار دهد.

وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور در برابر حکم اعدام شیخ نمر

حجت الاسلام طباطبایی به وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور در برابر این حکم اشاره و اظهار کرد: باید در مقابل این مساله موضع بسیار جدی و قاطع اتخاذ کند و از حالت انفعالی خارج شود و اقتدار خود را در اتخاذ موضع به نمایش بگذارد.

امام جمعه فریمان افزود: دولت باید با ایجاد لابی های سیاسی میان دولت ها ی منطقه و کشور های موثر در روند سیاسی، از تحقق این کار شوم و ناشایست جلوگیری کند چرا که
پیشگیری از این عمل بر آرامش منطقه خواهد افزود.

ملت ها در جهان اسلام جای خالی حضور مراکز حقوق بشری را پر کنند

وی با بیان این که وقتی سازمانهای بین المللی کاری نمی کنند ملت ها باید به میدان بیایند و با حضور خود از حقوق بشر واقعی دفاع کنند، گفت: از سازمان ها و مراکز حقوق بشری که هیج امیدی نیست که ازخود وجودی نشان دهند ولی ملت ها در جهان اسلام می توانند جای خالی حضور مراکز حقوق بشری را پر کنند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: راهپیمایی هایی با حضور ملت ها در محکومیت این حرکت بسیار موثر خواهد بود.

امام جمعه فریمان در ادامه به وظیفه عالمان و دانشمندان در برابر حکم اعدام شیخ نمر اشاره و تصریح کرد: عالمان و دانشمندان باید به تبیین مساله برای عموم مردم پرداخته و از ظرفیت رسانه اسلامی در آشکار ساختن موضوع استفاده کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 13