(Untitled)

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/10-10-1394/IMAGE635872036845953265.jpg

حجت الاسلام نظافت یزدی، استاد حوزه علمیه پنجشنبه شب در محفل هفتگی سلوک علوی در مسجد العلی مشهد اظهار کرد: دنیا بر پیامبر (ص) عرضه شد ولی ایشان از روی اختیار و انتخاب آگاهانه آن را رد کردند.

 

حجت الاسلام نظافت به بیان دیدگاه پیامبر(ص) در مورد دنیا پرداخت و تبیین کرد: نگاه پیامبر (ص) پیوسته به آخرت بود ایشان به همه چیز به عشق آخرت می نگریست و  افتخارشان به مصرف زیاد و رفاه بالا نبود.

 

وی به ویژگی های متقین اشاره و خاطرنشان کرد: متقین بدنهای لاغری دارند و کار زیاد می کنند، کم می خوابند و غصه های ارزشی دارند. کم خرجند و خدمتشان به خلق زیاد است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان مسافر است و دنیا گذرگاه؛ نباید مسافر بارش سنگین باشد و بایستی به فکر زاد و توشه باشد. انسان های کوردل زاد و توشه برای دنیا برمی دارند ولی مؤمنان زاد و توشه از دنیا برمی دارند.

 

وی  در ادامه افزود: کسی که زهدش زیاد شد نباید به همسر و فرزندانش تحمیل کند باید کم کم به آنها معرفت دهد و بستر مناسب ایجاد کند تا خودشان انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام نظافت با بیان این که اگر افکار خدایی شود حالات و رفتارها نیز خدایی می گردد، تصریح کرد: دنیا در مقایسه با آخرت کم است و ارزشی ندارد و هر چه از نظر خدا مبغوض است از نظر پیامبر (ص) نیز مبغوض بود.

 

وی دنیا را منحصر به پول ندانست و تشریح کرد: دنیا شامل ریاست، شهرت، ثروت و شهوت و حتی منبر نیز می شود.

 

استاد حوزه علمیه به جلوه های عبودیت و بندگی پیامبر (ص) پرداخت و اظهار کرد: پیامبر (ص) مثل برده ها می نشست و غذا می خورد. کارهای شخصی مثل دوختن لباس و کفششان را خودشان انجام می دادند. ایشان فدایی زیاد داشتند ولی از آنان سوء استفاده نمی کردند. ایشان عاشق خدمت بودند، چون رحمه للعالمین است و باید بار از روی دوش دیگران برمی داشتند و عبادتشان برخاسته از عبودیت بود.

 

وی در ادامه افزود: حکومت اگر برای احقاق حق باشد برای پیامبر (ص) عزیز است وگرنه ارزشش از کفش وصله شده برای ایشان کمتر است.

 

حجت الاسلام نظافت در پایان گفت: یاد دنیا افسردگی، ناراحتی و دلبستگی ایجاد می کند و اسلام می خواهد دنیای ما شیرین باشد و دچار افسردگی نشویم. مسابقه مادیات بین مسؤولان روی جامعه تأثیرگذار است و سبب طلاق و دعوا در خانواده ها می شود






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6