زیارت امام حسین فراتر از یک عبادت است

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی:
حجت‌الاسلام مهدوی مهر با بیان فضیلت‌های زیارت امام حسین(ع)، گفت: غربی‌ها در پی آن هستند که از اسلام چهره‌ای خشن نشان دهند اما جهانیان در روز اربعین می‌بینند که چگونه مردم به یکدیگر خدمت‌رسانی می‌کنند.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد عصر امروز در ویژه برنامه «حرم تا حرم» با موضوع بدرقه زائران کاروان اربعین حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد به اهمیت زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین اشاره کرد و گفت: امروز که برای وداع با امام رضا (ع) به حرم این بزرگوار آمده‌اید لبخند ایشان بدرقه راهتان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ای که این زائران در پیش خواهند داشت، افزود: اگر در حال حاضر خطری وجود دارد، احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار اندک است در حالی که گذشتگان و بزرگان ما خطرهای حتمی و صددرصدی را به جان می‌خریدند و برای زیارت امام حسین(ع) حتی دست و زندگی خود را فدا می‌کردند.

وی تصریح کرد: چه بسیار افرادی بودند که برای زیارت امام حسین(ع) جان خود را دادند و دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند با این گونه کارها مسیر زیارت امام حسین(ع) را مسدود کند اما امروز شاهد آن هستیم که جمعیت کثیری با پای پیاده، خود را به حرم این امام بزرگوار می‌رسانند.

حجت‌الاسلام مهدوی مهر به انفجار چند روز گذشته در سامرا اشاره کرد و گفت: همه دیدند که ممکن است در راه زیارت امام حسین(ع) به شهادت برسند و جان خود را از دست بدهند اما شاهدیم که از تعداد زائرانی که به طرف کربلا می‌روند حتی بعد از انفجار سامرا اندکی نیز کم نشده بلکه افزوده نیز شده است.

 رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی در سفارش به زائران امام حسین(ع)، ابراز داشت: امروز زیارت امام حسین(ع) دیگر تنها یک عبادت نیست، می‌توان گفت ائمه اطهار(ع) در هنگام سفارش به زیارت این امام همام به چنین روزهایی نیز توجه داشته‌اند که این زیارت می‌تواند شیعه را به جهانیان معرفی کند و بُعد بین‌المللی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: آنقدر پیاده‌روی به طرف کربلا در روز اربعین اهمیت و گسترش پیدا کرده است که حتی اهل کتاب و اهل تسنن نیز در این مراسم شرکت می‌کنند تا از معنویت و حال‌ و هوای این مراسم بهره‌مند شوند، این در حالی است که غربی‌ها در پی آن هستند که از اسلام چهره‌ای خشن نشان دهند اما جهانیان در روز اربعین می‌بینند که چگونه مردم به یکدیگر خدمت‌رسانی می‌کنند و دست یکدیگر را می‌گیرند.

شایان ذکر است، به همت جامعه المصطفی العالمیه مشهد در حدود ۱۱۰۰ نفر از طلاب و پرسنل این مرکز برای کارهای تبلیغی و زیارت امام حسین(ع) در مراسم اربعین حضور خواهند یافت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 2 =