دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان : سیاست بدون دین و اخلاق جامعه را به منجلاب می کشاند/ بصیرت تنها نسخه نجات از فتنه هاست

 
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با تاکید بر این که سیاست بدون دین و اخلاق، جامعه را به منجلاب می کشاند، تصریح کرد: بصیرت تنها نسخه نجات از فتنه هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امروز در همایش “اهمیت اندیشه سیاسی درحوزه و دانشگاه و نقش آن در بصیرت افزایی” که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، خطاب به طلاب و نخبگان جامعه توصیه کرد که مسئله فتنه را دنبال کنند، زیرا محو شدنی نیست، بلکه قابل تغییر به حالت های مختلف است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: هنر برجسته شبکه های مجازی تغییر چهره افراد در این فضاست و اگر سیاست با اخلاق همراه و عجین نباشد به طور قطع انسان را جهنمی خواهد کرد.

امام جمعه موقت مشهد به دشمنی های آمریکا با ملت ایران اشاره و عنوان کرد: دشمنی آمریکا با ایران از سال۳۲ شروع شد و به صورت ها و کودتاهای مختلف ادامه داشت که به طور مثال، فتنه سال ۸۸ نمایانگر دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه اضافه کرد: امروز جوانانی داریم که شاید از زمان ابتدای انقلاب از اطلاعات بیشتری برخوردار باشند، اما باید این جوانان دارای دو ویژگی ایمان و عمل صالح باشند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ایمان، عمل و بصیرت را دارای رابطه تنگاتنگی دانست که اگر هر یک از آن ها با یکدیگر ارتباط نداشته باشند، فایده ای نخواهد داشت، ابراز داشت: ایمان به تنهایی شرط پیروزی امت نیست و همیشه باید همراه با آگاهی، شور، تفکر و تفقه باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در خصوص اندیشه های سیاسی رایج در جامعه، تصریح کرد: سیاسیت ما باید برگرفته از نهج البلاغه که سخنان حاکم اسلامی است، باشد، زیرا اندیشه های سیاسی غلط مانند تورهای نامرئی هستند که انسان و جامعه را به منجلاب خواهد کشاند.

امام جمعه موقت مشهد، بصیرت را دوای شفابخش فتنه عنوان و به نتایج بصیرت در فعالیت های سیاسی اشاره و خاطر نشان کرد: با داشتن این امر مهم، می توان به راحتی هدف حرکت جامعه را متوجه شد و شخصیت های سیاسی و افکار آن ها را به راحتی شناسایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، در پایان، شناخت جریانات فکری و احزاب سیاسی، دشمن شناسی به عنوان یک هنر قابل یادگیری و وظیفه شناسی را سه نتیجه دیگر بصیرت عنوان کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 8 =