تأسیس مرکز آموزش امر به معروف و نهی از منکر اقدامی ابتکاری و بی سابقه است

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی:حجت الاسلام حسینی تأسیس مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر را اقدامی ابتکاری و بی سابقه دانست و گفت: آستان قدس رضوی آماده انتقال تجربیات خود و آموزش های لازم در این حوزه به سایر نهادها است.
حجت الاسلام سید جلال حسینی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه رسمی مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر که در بنیاد پزوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: همه افراد در قیامت باید پاسخگوی حقیقی و حقوقی نسبت به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر باشند، چرا که در روایات این تکلیف به عنوان یک فریضه عظیم مطرح شده است و امام رضا(ع) می فرمایند «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت را احیا کند»، از ایشان پرسش شد: امر شما اهل بیت چیست؟، ایشان فرمودند «امر به معروف و نهی از منکر».

عضو هیات امنا اتاق تبلیغ خراسان با ذکر روایتی دیگر از امام رضا(ع)، افزود: امام رضا(ع) می فرمایند «اگر مردم از محاسن آن چه در دل های ما است آگاهی یابند از ما پیروی می کنند»، جای سؤال است که چرا در حال حاضر این گونه نیست؟ پاسخ این سؤال را می توان در عدم توانایی ما به شناساندن این محاسن به مردم و فرا نگرفتن قواعد آموزش شان یافت.

وی با اشاره به تأسیس مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: تأسیس این مرکز ابتکاری و بی سابقه است و آستان قدس رضوی آماده انتقال تجربیات خود و آموزش های لازم در این حوزه به سایر نهاد ها است، همچنین محل برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی این مرکز در شبستان های مسجد گوهرشاد و در میان مردم خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16