عضو اتاق تبلیغ خراسان : برخی به دنبال میز مذاکره دیگری هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که برخی در کشور به دنبال میز مذاکره ای دیگر هستند، گفت: دشمن در پی آن است که از ایران امتیازات بیشتری بگیرد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نشست بصیرتی با موضوع «اخلاق مداری عملی و بصیرت سیاسی در جامعه امروز» که در حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) امروز ۲۴ مهر برگزار شد، گفت: نگاه به حوزه دین در گذشته محدود و حداقلی بوده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه در گذشته  تعریف دین در احکام و عقاید بود، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب حوزه های علمیه فقط در موضوعات نماز، روزه و حج کار می کردند و به دیگر مسائل دینی مانند حدود و قصاص و مسائل اجتماعی در عرصه دین کاری نداشتند.

عضو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این مطلب که در گذشته در عین حال مانند امروز مخاطب فراگیر و گسترده هم وجود نداشت، تصریح کرد: در آن شرایط زمان و مکان گستره های تبلیغاتی برای طلبه ها اندک بود و تنها فضای ارتباطی مساجد بودند.

وی درادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی انتظارات از حوزه های علمیه نسبت به گذشته متفاوت است، تصریح کرد: امروز با توجه به گستره مخاطبان و مکانها و زمانهای تبلیغاتی این سطع توقعات افزایش یافته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر حضور طلبه ها در همه ارگانها مشاهده می شود و جامعه از این وضعیت استقبال می کند و به همین دلیل توقع این است که با توجه به این حضور روحانیان، آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه امروز روحانیان در راستای تقویت روحیه دینی جامعه تأثیر گذار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر این قشر بایستی برای برخی از اتفاقات پاسخگو باشند و مسؤولیت اصلی گردن آنها است.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه نسبت به رویداد برخی مسایل در حوزه آسیب های اجتماعی نمی توان شانه خالی کرد و در عین حال ادعا داشت که دین می تواند برای برون رفت از مشکلات ارائه طریق کند، اظهار کرد: اگر اینگونه ادعا می شود که دین یک بسته جامع است که نیازهای انسان را به صورت کامل دیده است بایستی براساس منابع کتاب و سنت به ذائقه های مختلف مخاطب ارائه شود.

وی به بیان راهکارها برای ارائه بسته جامع دین به ذائقه های مخالف پرداخت و گفت: در قدم نخست بایستی توانمندی دانشی طلبه ها ارتقا یابد تا به منابع داخلی مسلط باشند و دانش خودشان را در این سطح افزایش دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر راهکارها این موضوع است که تحصیلات، پژوهش محور باشد تا علم تولید شود و بتواند مسایل جدید را پاسخ بدهد.

جامعه از نبود حاکمیت اخلاقی رنج می برد

وی در ادامه به اخلاق محور بودن حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: آن چیزی که باعث جذب مردم به سمت پیامبر اکرم(ص) شد، اخلاقی بودن منش و شیوه پیامبر است اما در شرایط فعلی جامعه ما از نبود حاکمیت اخلاقی رنج می برد.

حجت الاسلام پژمانفر ازمهمترین دلایل نبود حاکمیت اخلاق را نبود اسوه و یا کم شدن آن ها در جامعه عنوان کرد و افزود: این موضوع که کسانی در بین اقوام و خویشاوندان هستند که در عین حوزوی بودن، اسوه نیستند از جمله مشکلات است چرا که آنان اخلاق را جدی نگرفته اند.

وی با تأکید بر این مطلب که موعظه بدون عمل تأثیری ندارد، تصریح کرد: اگر آسیب های اجتماعی رو به افزایش است به این دلیل است که فقط حرف و سخن و موعظه بوده است و تا زمانی که انسان در مبارزه با نفس خودش پیروز نشود نمی تواند دیگران را هدایت کند و کسانی می توانند درباره اخلاقیات موثر باشند که در ابتدا به خودشان پرداخته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر ترامپ، گفت: آمریکائیها و اروپائیان بر روی مسایل نظامی کشور ما حساسیت دارند و در عین حال شرایط کشور سخت است، چرا که در واقع دشمن این توطئه را طراحی کرده است که ما بر سر مسائل ظرفیت ها و توان نظامی خودمان مجبور به نشستن پای میز مذاکره شویم.

وی با اشاره به تضعیف کشور لیبی و در نهایت تسلیم شدن این کشور ابراز کرد: آنان می خواهند همان سناریوی لیبی را برای ایران هم اجرایی کنند اما ملت ایران باید ایستادگی و مقاومت داشته باشند تا دشمنان به این اهداف شوم خود نرسند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به هشدارهای رهبری درباره غیر قابل اعتماد بودن آمریکاییها اظهار کرد: در این نمایش جدید ترامپ تهدید به لغو برجام و اروپاییها اصرار به پایبندی به آن دارند تا بتوانند همانند برجام از ایران امتیاز بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این مطلب که بین آمریکائیها و اروپائیها تفاوتی نیست، افزود: در شرایط فعلی دیگر ما حاضر نیستیم پشت میز مذاکره ای قرار بگیریم که آنها بتوانند ما را مدیریت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این مطلب که برخی به دنبال میز مذاکره ای دیگر هستند، تصریح کرد: آنان می خواهند با این بازی ها دوباره از ایران امتیازات بیشتری بگیرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 13