انرژی ها صرف اختلافات داخلی نشود

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و نباید انرژی ها صرف اختلافات داخلی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد حماسه ۹ دی گفت: انسان باید تلاش کند تا با بصیرت و بینایی باطنی در برابر فتنه ها ایستادگی کند.

وی افزود: هرکس همراه اهل بیت(ع) نباشد کوردل است، انسان هایی که کوردل باشند در قیامت نابینا محشور می شوند، باید سعی کنیم که چشم دل ما روشن باشد تا بتوانیم در مواقع لازم تصمیمات مورد نیاز را بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اسباب بصیرت اظهار داشت: نخستین اسباب بصیرت کلام الهی است، اگر مردم با آدرس خدا راه رفتند قطعا در نشانه های الهی گمراهی وجود نخواهد داشت، اعتماد ما این است که امام راحل با آدرس قرآن ما را به انقلاب آورده است.

وی ادامه داد: آدرس برخی از کارهای جامعه از قرآن گرفته نشده از این رو مشکلات افزایش پیدا می کند، اگر آدرس را از کلام الهی گرفتیم ما را هدایت می کند، امامین انقلاب معتقد به قرآن بوده و هستند و مردم نباید کوچکترین ناامیدی به دل خود راه دهند چرا که حرکت انقلاب بر اساس آدرس قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که امام راحل درس قیام را از قرآن گرفت، ابراز داشت: هنوز قیام علیه طاغوت ادامه دارد و نباید بنشینیم، اگر امروز در جمهوری اسلامی مشکل داریم به این دلیل است که برخی مدیران و اثرگذاران با نفس خود مبارزه نکردند.

وی عنوان کرد: هنوز برخی اسیر نفس خود هستند، برای مبارزه با طاغوت و نگهداری جمهوری اسلامی و بسترسازی ظهور قیام لازم است، انقلابیون و حوزه ها باید قیام کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم انقلاب به نتیجه برسد باید امت باشیم، امروز باید همه دست به دست هم دهند تا مشکلات جامعه حل شود، محور جمع باید امام امت باشد و همه با هم متحد شوند، امروز روز تسویه حساب جریان های سیاسی نیست.

وی افزود: امروز در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و نباید انرژی ها صرف اختلافات داخلی شود، امروز همه باید به مسؤولان کمک کنند تا مشکلات کشور حل شود، اگر دشمن بین مسؤولان و امت اختلاف بیندازد می تواند ضربه بزند، همه همت مسؤولان باید برای گره گشایی از مشکلات مردم باشد، مردم از مجلس توقع دعوا ندارند بلکه انتظار دارند که نمایندگان گره گشایی کنند، قوه قضائیه باید علف های هرز جامعه را بچیند و مردم از دولت توقع دارند که از مدیران سالم استفاده کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 4 =