امام جمعه فریمان: ایجاد تفرقه، هدف دشمن برای تسلط بر مسلمانان است

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری، امام جمعه فریمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با یادآور شدن این که وحدت یکی از اصول عمومی تمامی ادیان است، اظهار کرد: توصیه به وحدت، اتحاد و انسجام به عنوان پایه های تمامی ادیان الهی است و هیچ آیینی نیست که در آن به تفرقه و چندگانی توصیه شده باشد بلکه در تمامی مذاهب از جمله ابراهیم، عیسی و موسی به وحدت تأکید و سفارش شده است.

فطرت جامعه بشری نیازمند وحدت و یکپارچگی است

وی افزود: این تأکیدات ادیان نشانه این است که فطرت جامعه بشری نیازمند اتحاد و یکپارچگی و در مقابل تفرقه با فطرت مخالف است و نیز اراده خداوند به اتحاد و انسجام و اراده شیطان بر تفرقه و اختلاف قرار دارد.

امام جمعه فریمان با اشاره به آیه ۹۱ سوره مائده که خداوند می فرماید «شیطان چیزى جز این نمى خواهد که به وسیله شراب و قمار میان شما دشمنى و نفرت بیفکند و شما را از یاد خدا و از نماز بازدارد. اینک آیا از این کارها بازمى ایستید»، گفت: هدف شیطان این که از طریق تفرقه در کشورها بین آن ها دشمنی و نفرت ایجاد کند و امروز این تفرقه به عنوان یک واقعیت اجتماعی رخ داده است و باید با این چندگانگی و تفرقه مبارزه کرد تا انسان به فطرت واقعی خود بازگردد که اتحاد و انسجام در واقع خسارت بزرگی برای دشمن محسوب می شود.

حجت الاسلام طباطبایی اشکذری خاطرنشان کرد: دعوت به «اخوت» فقط در دین اسلام صورت گرفته که در هیچ دین و آیین دیگری وجود ندارد و این از ابتکارات اسلام برای برقراری اتحاد، انسجام و وحدت است البته اختلافات جزئی وجود دارد ولی باید آن ها را کنار گذاشت و مسلمانان در کنار یکدیگر و نه، در مقابل هم زندگی کنند.

وحدت به معنای اتحاد در عقیده نیست

وی اظهار کرد: وحدت به معنای اتحاد در عقیده نیست و یا این که شیعه سنی و سنی شیعه شود بلکه باید درباره مباحث اعتقادی به مناظره و گفت و گو پرداخت، البته ما شیعیان حتی درباره مستحبات مذهب خویش هم حاضر به مناظره نیستیم ولی وحدت یعنی با حفظ عقاید در کنار هم زندگی کنیم و با اتحاد یکدیگر در مقابل دشمنی که به فکر شیعه و سنی نیست، با قدرت مقاومت کنیم.

امام جمعه فریمان با اشاره به سخن شهید مطهری درباره وحدت جبهه اسلامی، تصریح کرد: وحدت جبهه اسلامی یعنی یک جبهه اسلامی با کنار گذاشتن اختلاف عقاید و در تقابل با جبهه کفر و تفرقه تشکیل دهیم البته لازمه تحقق آن و رسیدن به نقطه اتحاد این است که مردم نسبت به این که گروه هایی قصد ایجاد تفرقه را دارند هوشیار و بیدار باشند.

حجت الاسلام طباطبایی اشکذری افزود: این عده، لباس حقّ را بر تن می کنند و با ادعای شیعه بودن، می گویند باید نسبت به اهل سنت برائت کرد بنابراین هفته وحدت را هفته برائت اعلام می کنند در واقع از اعتماد و محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) سوء استفاده می کنند و در مقابل به پیروان اهل سنت نیز می گویند که چرا با وجود کثرت جمعیت به سنی ها اجازه حضور در تصمیم گیری های مهم و عرض اندام را نمی دهند و آنان را نیز علیه شیعه تحریک می کنند با این ادعا که شیعه نسبت به اهل سنت جسارت می کند یعنی شیعه هراسی برای سنّی ها و سنّی هراسی برای شیعه ها را شکل می دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم باید نسبت به نفوذ دشمن  و ایجاد تفرقه بیدار و آگاه باشند و لازمه جامعه اسلامی این است که مؤمن باید مراقبت کند تا از او سوء استفاده نشود و توجه داشته باشد که اختلاف و تفرقه، خلاف عقل و اتحاد موافق عقل است.

امام جمعه فریمان اظهار کرد: هدف دشمن، پیاده کردن نقشه های خود در جامعه است تا با ایجاد تفرقه و فتنه بر مسلمانان تسلط پیدا کنند چرا که به خوبی می دانند تا زمانی که اتحاد و انسجام وجود داشته باشند به اهداف خود نمی رسند بنابراین با ایجاد تفرقه مردم را از حیث فکری استخفاف می کنند تا دیگر بصیر نبوده و بتوانند بر آن ها مسلط شوند.

وحدت شکنان، آب به آسیاب دشمن می ریزند

حجت الاسلام طباطبایی اشکذری خاطر نشان کرد: تمامی کسانی که وحدت را قبول ندارند و یا خلاف آن عمل می کنند در واقع آب به آسیاب دشمن می ریزند و تفاوتی ندارد که سنی یا شیعه باشند چون با این کار سبب تسلط دشمن بر مسلمانان می شوند.

وی افزود: حاصل تجمع گروه هایی که با هم اختلاف دارند، تولید فرقه ای به نام داعش و امثال آن است و آمریکا می تواند با استفاده از آن ها شیعه انگلیسی، سنّی آمریکایی و وهابیت را ایجاد و به این وسیله به اهداف خود و تسلط بر اسلام و نابودی آن دست پیدا کند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 8