حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی: دشمن به دنبال جذب چهره‌های شناخته شده و سربازگیری از درون نظام است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه باید مراقب فتنه‌های جدید بود، گفت: دشمنان می‌خواهند با جذب چهره‌های شناخته شده انقلاب همان کاری را کنند که زمانی طلحه و زبیر انجام دادند و روبروی ولایت و رهبر خود ایستادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور شب گذشته در جمع مسؤولان و مردم ولایت‌مدار استان قزوین در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با بیان این‌که آسیب وحدت تفرقه است، گفت: تفرقه در صورت نبود بصیرت و آگاهی ایجاد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان امام علی(ع) عنوان کرد: آن حضرت رأی، راه و عملکرد کسی که بصیرت نداشته باشد را قابل اعتبار ندانسته و فرموده اند که نمی‌توان به چنین فرد بی بصیرتی اعتماد کرد.

 

وی یکی از راه‌های بالا بردن بصیرت را حفظ تجارب گذشته دانست و افزود: از عوامل موفقیت این است که از تجارب گذشته درس عبرت گرفته و در زندگی روزمره خود به آن توجه لازم را داشته باشیم.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بصیرت را به مانند چشم دل دانست و عنوان کرد: باید آنچه را که با چشم سر دیده نمی‌شود با چشم دل دید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی یکی از عوامل مهم در ایجاد فتنه سال ۸۸ را بی‌بصیرتی عنوان کرد و گفت: فتنه دارای لایه‌های مختلفی است که عموم مردم معمولی لایه‌های رویین آن را نظاره می‌کنند در حالی که لایه‌های زیرین و اصلی فتنه از چشم عموم مردم پنهان است و آنها متوجه آن نیستند.

 

وی ادامه داد: عوامل اصلی و پشت‌صحنه فتنه با استفاده از برخی عناصر بی خبر و ناآگاه تلاش می‌کنند تا به اهداف نهانی خود دست پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: ماهیت فتنه سال ۸۸ این بود که برخی از شیاطین که سرمنشأ این حوادث هستند در تلاش بودند با استفاده از ناآگاهی و بی بصیرتی افراد بی خبر و جذب و استفاده از پشتیبانی آنها بساط انقلاب اسلامی را جمع کنند از این رو باید این چهره های پشت صحنه را شناخت.

 

وی افزود: در این سال موضوع اختلاف بر سر دو کاندید مطرح نبود و اگر کسی چنین تحلیلی داشته باشد یا بسیار ناآگاه است یا خود را به بی‌خبری زده است. چرا که این فتنه ادامه کودتاهای رنگینی است که در برخی کشورها از جمله اوکراین انجام شد و به نتیجه هم رسید.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به برخی از اتفاقات در سال ۸۸ تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ برخی با شعار نه غزه نه لبنان و به بهانه انتخابات تلاش کردند تا اصل نظام را هدف قرار دهند. فتنه‌گران با به آتش کشیدن پرچم حسینی و اهانت به امام راحل و ولایت فقیه، به شهادت رساندن بیش از ۳۵ انسان مظلوم در تهران به بهانه بسیجی بودن آنها و اهانت و توهین به مقدسات مردم خواستند تا زمینه سقوط نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: این اتفاقات تنها گوشه‌ای از آنچه در فتنه ۸۸ رخ داد به شمار می رود که امیدواریم مستندات و واقعیات آن روزها برای نسل جوان و آینده کشورمان بازگو شود تا آنها به بصیرت و آگاهی نسبت به جریاناتی که این فتنه را ادامه می دادند برسند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی افزود: نمی توان چنین اتفاقاتی را به اختلاف میان دو کاندید مرتبط دانست بلکه انتخابات تنها بهانه ای برای این عناصر به شمار می‌رفت.

 

این مسؤول تاکید کرد: فتنه گران نباید در این کشور جایی داشته باشند چرا که آنها در زمره ضد انقلاب هستند و نمی توانند میراث دار انقلابی باشند که با خون هزاران نفر آبیاری شده است.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به تلاش برخی برای برداشتن و فراموشی فتنه ۸۸ گفت: عده‌ای هنوز هم حاضر نیستند عنوان فتنه را بر جریان سال ۸۸ بگذارند در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها بر فتنه بودن آن تاکید کرده و آن را خط قرمز نظام دانسته اند.

 

وی از روز ۹ دی به عنوان مصداق کاملی برای نشان دادن بصیرت مردم ولایی کشورمان یاد کرد و افزود: باید حماسه ۹ دی به مانند واقعه عاشورا و محرم مدام متذکر و یادآوری شود چرا که ما نیاز داریم این حوادث همواره زنده نگه داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه باید مراقب فتنه‌های جدید که آمریکا در حال طراحی آن است بود گفت: آمریکایی‌ها برای آینده و حال این انقلاب برنامه دارند و تلاش می‌کنند تا از درون نظام سرباز بگیرند.

 

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با جذب چهره‌های شناخته شده انقلاب همان کاری را کنند که زمانی طلحه و زبیر انجام دادند و روبروی ولایت و رهبر خود ایستادند.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پایان با تاکید بر اینکه این نظام بر محور ولایت فقیه استوار است عنوان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه به عنوان شاخص برای خود در نظر بگیریم بی شک فریب دشمن را نخواهیم خورد و در شناخت طلحه و زبیرهای انقلاب موفق خواهیم بود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 9