آیت الله علوی گرگانی: باید درمسائل و امور اقتصادی فقه شیعه پیاده شود

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی تأکید کرد: در مسائل بورس و اوراق تا می توان باید فقه اسلامی و شیعه را پیاده کرد، این ها باید در جامعه هم مطرح شود تا بدانند که شیعه دارای چه مقامی از فقه و فقاهت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار رییس سازمان بورس و کمیته فقهی این سازمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، از گزارش های بیان شده توسط حاضران تقدیر کرد و آن را مبشرات خواند.

وی افزود: انسان در هر کاری باید به دنبال وجه احسن باشد، منطق اسلام منطق احسن است؛ انسان هرکاری را که بر عهده دارد و انجام می دهد باید محکم بوده و بر اساس استحکام باشد، از این رو باید کارها با دقت بیشتری انجام شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم حضرت آیت الله بروجردی در فقه مبنای خاصی داشت، اظهار کرد: عقیده ایشان این بود که فقه شیعه در کنار فقه اهل سنت است؛ از این رو نظر ایشان این بود که اهل سنت در برخی قسمت ها از ما جلوتر هستند و تجربیات بیشتری دارند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله بروجردی می گفت که اهل سنت قبل از ما شروع به حکومتداری کردند، فقه شیعه بر فقه اهل سنت حاکم است یعنی نظر به آن ها دارد، مرحوم آیت الله بروجردی به همین منطق می فرمود فقه شیعه ناظر به فقه اهل سنت است پس ما ابتدا باید فقه اهل سنت را بسنجیم بعد ببینیم که شیعه در برابر آن چه گفته است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در مسائل بورس باید فقه اهل سنت مورد نظر باشد و در کنار آن پس از رفع نواقص فقه شیعه انتخاب شود، ابراز داشت: فقه شیعه متقن محسوب می شود چون از منبع وحی آمده است، چیزی که از خانواده وحی باشد صددرصد بهتر است.

وی عنوان کرد: در مسائل بورس و اوراق باید فقه اسلامی و شیعه را پیاده کرد، این ها باید در جامعه هم مطرح شود تا بدانند که شیعه دارای چه مقامی از فقه و فقاهت است؛ مقام فقاهت بسیار بالا است که باید این فقه در کارها پیاده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظرات رهبری و مراجع باید در کارها مدنظر قرار گیرد، حتما کارها باید با اذن رهبری باشد، اگر با دفاتر مراجع و صاحب نظران مذاکرات و مشورت هایی انجام شود بسیار در روند کارها اثرگذار خواهد بود و نتیجه های خوبی خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 6 =