دنیای امروز تشنه فرهنگ اهل بیت است

نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خلاء معنویت در دنیای مادی امروز، گفت: با ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت به زبان روز مردم دنیا، می توان معنویت را در جهان گسترش داد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اعضای کمیته علمی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) با بیان این که بشریت محتاج معنویت و توجه به خداوند است، اظهار داشت: همه انسان ها در هر مذهب و فرقه ای که هستند به نوعی در اعماق فطرت خود به دنبال خدا هستند.

وی دنیای مادی امروز را تشنه معنویت دانست و گفت: این خلاء را می توان با ترویج سیره اهل بیت(ع) پر کرد و  با گسترش این فرهنگ گام مهمی در این زمینه برداشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که برای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) باید از امکانات به روز استفاده کرد، افزود: در برقراری ارتباط با مردم باید به این نکته توجه داشت که به زبان امروزی با آنها سخن بگوییم.

 حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از راه های مبارزه با استکبار، رژیم غاصب صهیونیست و تکفیری ها را تبیین جنایات آنها دانست و افزود: جنایاتی که اینها مرتکب می شوند مانند جنایاتی است که بنی امیه انجام می داد؛ شما می توانید با روشنگری جامعه جهانی در این زمینه، دنیا را تکان دهید.

 وی به برخی از جنایات بنی امیه اشاره کرد و گفت: معاویه جنایات بسیاری نسبت به اسلام روا داشته است؛ اینها از همان ابتدا با عملکرد خود نشان دادند که دشمن اسلام و اهل بیت(ع) هستند؛ امام حسن(ع) با وجود فشار و محدودیت هایی که از سوی معاویه تحمیل شده بود توانست برخی از توطئه های آنان را خنثی کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 3 =