اطلاع رسانی یکی از شاخص های مهم ترویج فرهنگ دینی در جامعه است

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که پیامبر(ص) از همان ابتدای ظهور اسلام بنای اسلام را بر تبلیغ و اطلاع رسانی گذاشته بود، گفت: اطلاع رسانی یکی از شاخص های مهم ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع  خبرنگاران با بیان این که اطلاع رسانی نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی در جامعه دارد، گفت: بررسی وضعیت وقف در خراسان جنوبی طی چند سال اخیر نشان می دهد که اطلاع رسانی و انعکاس اخبار در زمینه وقف نقش کلیدی در افزایش این سنت الهی در میان مردم داشته است.


وی افزود: پیامبر اکرم(ص) از همان ابتدای اسلام بنای گسترش این دین الهی را بر تبلیغ چهره به چهره گذاشته بودند و خود و تازه مسلمانان با تبلیغ دین اسلام، این دین الهی را در میان مردم گسترش می دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که حتی پیامبر اکرم(ص) پس از گسترش این دین در شبه جزیره عربستان به کمک مبلغان احکام مختلف را برای مردم بیان می کردند، ادامه داد: اهل بیت هم این سیره پیامبر را به وسیله فقها و علما که از طرف آنها مامور تبلیغ دین بودند در پیش گرفتند و احکام دینی را برای مردم در نقاط دور دست بیان می کردند.

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که گسترش دنیای امروز نیاز به تبیلغ احکام دین از جمله وقف را ضروری کرده است، تاکید کرد: خبرنگاران در توسعه و انعکاس حقایق و معارف دینی نقش موثری دارند و تبلیغ احکام دین توسط آنها موجب افزایش عمل مردم به این احکام می شود.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از توانایی های خبرنگاران در عرصه ترویج فرهنگ وقف استفاده کرده و این امر موجب شده در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۰۰ وقف با موضوعات قرآنی، درمانی، پژوهشی و عزاداری اهل بیت و کمک به ایتام در خراسان جنوبی انجام شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که وقف در حوزه فعالیت های قرآنی در خراسان جنوبی رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مشغول برگزاری کارگاه های آموزشی داوری قرآن کریم در استان است.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که وقف در حوزه درمانی در استان بسیار کم است، گفت: روزانه مراجعات زیادی برای دریافت کمک های خیر خواهانه از سازمان اوقاف برای درمان به خصوص بیماران صعب العلاج می شود ولی متاسفانه از آن جا که اوقاف موظف است تنها طبق نیت واقف عمل کند امکان کمک به این بیماران برای سازمان اوقاف ممکن نیست که این موضوع همواره موجب شرمساری است ولی اگر مردم در زمینه درمانی وقف کنند اوقاف موظف به کمک به این قبیل بیماران می شود.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت وقف در استان مناسب است ولی متاسفانه نبود آب و خشکسالی ها پی در پی میزان بهره برداری از املاک موقوفه را کاهش داده به همین دلیل نیاز اوقاف به بخش خصوصی برای احیای موقوفات در مقایسه با قبل بیشتر شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر، یادآور شد: همکاری خبرنگاران با نهادهایی مانند اوقاف شکوفایی فرهنگی و اجتماعی جامعه را به دنبال دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 2 =