مفتی مصر: حامیان تروریسم مشمول لعنت خداوند خواهند بود

مفتی مصر تاکید کرد که حامیان و پناه دهندگان به تروریست‌های تکفیری مورد لعن و نفرین الهی قرار گرفته و در جرم و جنایات آنها شریک هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر حمایت از تروریست‌ها، پناه دادن به آنها و تلاش برای فراری دادن آنها از چنگال عدالت را از گناهان کبیره برشمرد و عاملان این رفتار را شایسته لعن و لعنت خداوند دانست.

وی با بیان آنکه حمایت از تروریست‌ها به معنی مشارکت در جنایت‌های آنان است، افزود: ادعای حامیان تروریسم مبنی بر آنکه پناه دادن به تروریست‌ها کمک در عرصه جهاد به شمار می آید. ادعایی کاملا بی‌اساس، باطل و نسبت دروغ دادن به شریعت مقدس اسلامی است.

علام خاطر نشان کرد: اقدامات تروریست‌ها مانند کشتار بیگناهان، تخریب و ویرانی منازل شدیدترین و بالاترین نوع ظلم، ستم و فساد است که شریعت مقدس اسلامی برای مقابله و نابودی تروریست‌ها، شورشیان و افرادی که به آزار و اذیت مردم می‌پردازند، نازل شده است.

مفتی مصر نامیدن جنایات تروریستی به «جهاد» را نیرنگ و فریب از سوی تروریست‌ها توصیف کرده و ادامه داد: نامیدن جنایات تروریستی به جهاد با این هدف صورت می‌گیرد تا تروریست‌ها جنایات خود را برای افرادی که شناخت کافی از شریعت اسلامی ندارند توجیه کنند.

عالم اهل سنت مصر در پاسخ به این سوال که «حکم شرعی پناه دادن به تروریست‌ها با توجیه کمک به جهاد فی سبیل الله چیست» اظهار داشت: بی‌شک تخریب و کشتار بالاترین شکل فتنه، ظلم، فساد و شورش است و هرکس که با تروریست‌ها همکاری کند مورد لعنت خداوند قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: احکام اسلامی با تغییر مفاهیم تغییر می‌کند. بنابر این اگر اقدامی تحت عنوان «محاربه» تفسیر شود مانند راهزنی یا کشتار یا ویرانی منازل و اماکن، عاملان این جنایات مستحص شدیدترین مجازات خواهند بود زیرا این رفتارها مصداق فساد فی الارض و جنایت علیه امنیت جوامع است.

علام در پایان از جوامع اسلامی درخواست کرد تا با جدیت در برابر خوارج، شورشیان و تروریست‌ها ایستادگی کرده و به اندازه توان و امکانات خود به جنگ علیه ظلم و ستم برخیزند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11